ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به روستا‌های دوردست آمل

اداره دامپزشکی آمل به دامداران روستا‌های دوردست و کم برخوردار نشل و اندوار خدمات رایگان ارائه کرد.

دکتر حمید رسولی زاده رئیس اداره دامپزشکی آمل گفت:خدمات رایگان دامپزشکی شامل واکسیناسیون بیش از ۹۰۰۰ راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی و ۷۵۰ راس دام سبک علیه بروسلوز، ویزیت رایگان دام توسط دامپزشک اعزامی و آموزش دامداران در خصوص بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام طی ۲ کلاس آموزشی به روستائیان نشل و اندوار ارائه شد.

او افزود: تعداد ۸ نفر از همکاران این اداره طی ۵ روز در منطقه حضور داشتند و با توجه به صعب العبور بودن مراتع با اقامت شبانه در این روستا‌ها به ارائه خدمات رایگان به دامداران مشغول بودند.

رسولی زاده گفت: بیماری تب برفکی از بیماری‌های مهم ویروسی دامی با علایم تب بالا، زخم دهان و سم دام، لنگش، ریزش بزاق از دهان، کاهش شیر، کاهش باروری و بروز تلفات در دام‌های جوان می‌باشد که در صورت شیوع منجر به خسارات اقتصادی فراوان به دامداران می‌گردد. بیماری بروسلوز در دام‌ها منجر به سقط جنین می‌شود و عامل آن در انسان بیماری تب مالت ایجاد می‌کند.

او در پایان خواستار همکاری و تعامل هر چه بیشتر دامداران و دهیاران جهت همکاری با اکیپ‌های دامپزشکی برای ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌های دامی و مشترک شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.