صف دریافت مستمری خالی شد/ پرداخت ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به معتادان بهبود یافته

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با همت دولت سیزدهم، آمار پشت نوبت مستمری برای مددجویان بهزیستی استان به صفر رسیده است.

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دولت گفت: آمار معلولیت بینایی، کم بینایی و شب کوری در برخی روستا‌های نهبندان بالا است که طبق پژوهش انجام گرفته در چاهداشی، شاه‌کوه و آتشکده علیا ازدواج‌های فامیلی عامل بروز آن ذکر شده است.

او افزود: هم اکنون آمار پشت نوبت مستمری بهزیستی به صفر رسیده که نشان دهنده نگاه ویژه دولت سیزدهم است و پارسال ۶ میلیارد ریال اعتبار ماهانه مستمری، به اعتبارات استان افزوده شد.

شرفی ادامه داد: هم اکنون ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مستمری ماهیانه به جامعه هدف پرداخت می‌شود و مددجویان این نهاد برای یک بار می‌توانند تعرفه‌های آب، برق و گاز رایگان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت پیشگیری از معلولیت‌ها اظهار کرد: از همین رو برنامه غربالگری بینایی و شنوایی بدو تولد انجام می‌شود؛ از همین رو ۳۲ دستگاه غربالگری شنوایی در استان فعال است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه پارسال ۲ هزار و ۸۱۹ نفر در مراکز اقامتی پذیرش شده اند، افزود: پارسال برای ۱۸۴ معتاد بهبود یافته ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

شرفی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره در استان نیز بیان کرد: پارسال هزار و ۶۱۲ نفر یارانه مشاوره دریافت کرده اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از کودکان ساکن در روستا که دارای معلولیت جسمی شدید بوده، اما از شرایط ذهنی مطلوبی برخوردار هستند، حمایت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار