خانه‌دار شدن هزار و ۲۵۳ ایثارگر در استان قزوین

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: خانه‌دار شدن یک هزار و ۲۵۳ ایثارگر با پرداخت ۳ هزار و ۵۴ میلیارد ریال وام مسکن در دولت مردمی سیزدهم محقق شد.

محمدرضا شکوهی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برای رفع مشکل مسکن جامعه ایثارگران، پرداخت این وام را در دستور کار خود قرار داده است.

شکوهی بیان کرد: وام مسکن به ارزش ۳ هزار و ۵۴ میلیارد ریال به یک هزار و ۲۵۳ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در دولت مردمی سیزدهم پرداخت شد که این مهم مشکل خانه‌دار شدن این قشر معظم جامعه را برطرف کرد.

شکوهی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با برنامه‌ریزی که انجام داده، هر ساله آماری از جامعه ایثارگران را به عنوان سهمیه سالانه به هر دستگاه اجرایی ارائه می‌دهد تا با نظم خاصی، مسئولان و کارمندان دستگاه‌های استان به دیدار آن‌ها بروند.

این مقام مسئول ادامه داد: اکنون مسئولان ارشد استانی از جمله، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، استاندار قزوین، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی با خانواده‌های شاهد و ایثارگر دیدار می‌کنند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: این مهم در دولت سیزدهم با توجه به دستورات محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور رنگ و رونق بیشتری گرفت به طوری که در دو ساله آخر دولت دوازدهم ۱۱ هزار و ۲۶۶ مورد بوده این آمار در دولت مردمی رئیسی به ۱۲ هزار و ۸۷۶ مورد رسیده است.

وی تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران را از اقدامات ارزشمند دولت مردمی سیزدهم برشمرد و گفت: این دولت در اجرای قانون فوق، با هدف خدمات به جامعه ایثارگران سنگ تمام گذاشت و توانست آمار قابل توجهی از این عزیزان که با قرارداد‌های شرکتی و ... مشغول به فعالیت بودند، استخدام کند.

شکوهی افزود: بنیاد با انجام این مهم در دولت سیزدهم توانست رضایتمندی امنیت شغلی را برای جامعه ایثارگران فراهم کند که زحمات آن‌ها قابل تحسین است.

این مقام مسئول به اشتغال جامعه ایثارگران اشاره کرد و گفت: اشتغالزایی این قشر معظم با توجه به سهمیه ۲۵ درصد استخدامی، تبدیل وضعیت ایثارگران و پرداخت وام‌ها طی دو ساله آخر دولت دوازدهم ۴۵۵ مورد بوده که آمار فوق در دولت سیزدهم با افزایش قابل توجهی به ۹۰۹ مورد رسیده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: این آمار بیانگر اراده و عزم جدی دولت سیزدهم جهت اشتغالزایی جامعه ایثارگران است که همچنان با روند مطلوبی ادامه دارد.

شکوهی با اشاره به کمک معیشت جامعه ایثارگران اشاره کرد و بیان کرد: این مهم که در دولت یازدهم دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده در دولت سیزدهم با افزایش چشم‌گیر از ۵ میلیون تومان تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید که انجام این مهم یکی از اقدامات کم‌نظیر این دولت مردمی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همه گلزار‌های شهدای استان قزوین یک بار ساماندهی شده‌اند، اما به دلیل اینکه این ساماندهی در سال‌های گذشته صورت گرفته، اکنون سنگ مزار شهیدان دچار آسیب شده و نیازمند بازسازی مجدد هستند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: هر ساله گلزار‌های شهدای استان قزوین براساس اولویت ساماندهی می‌شود که در دولت رئیسی این مهم با تخصیص اعتبارات مناسب برای ۲۷ گلزار بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: به همت مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در یک اقدام ارزشمند مزار جدید سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی مرمت و ساماندهی و با حضور مسئولان استانی و خانواده این شهید گرانقدر در سالروز شهادتش رونمایی شد.

شکوهی افزود: مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم تلاش دارند با اتخاذ راهکار‌های مناسب در جهت رفع مشکلات جامعه ایثارگران اقدامات موثری را انجام دهند تا رضایتمندی آن‌ها کسب شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تاکنون اقدامات موثری در پرداخت وام مسکن، اشتغالزایی، پرداخت کمک معیشت و ساماندهی گلزار‌های شهدا انجام شده که این اقدامات با روند مثبتی ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.