والیان جدید برای ولایت‌های پروان تخار و لوگر تعیین شد

رئیس طالبان برای والیان و مقامات ده ولایت افغانستان تعیینات جدید وضع کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان می‌گوید که به فرمان ملا هبت‌الله آخندزاده، رئیس این گروه برای شماری از ولایت‌ها والی و فرمانده امنیه جدید تعیین شده است.

ذبیح‌الله مجاهد در صفحه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نگاشته است که مولوی عبدالعلی قدرت‌الله، والی پیشین طالبان در لوگر به حیث والی جدید پروان و مولوی عبیدالله امین‌زاده، والی قبلی این گروه در پروان به حیث والی تخار گماشته شده‌اند.

همچنین مولوی ضیاالرحمان مدنی، والی پیشین تخار به حیث والی طالبان در لوگر تعیین شده است.

سخنگوی طالبان افزود که براساس تعیینات جدید، سید محمدحنیف عباده، فرمانده پیشین امنیه این گروه در غور به حیث فرمانده امنیه بامیان و صدیق‌الله شاهین، از سمت فرماندهی امنیه بامیان به حیث فرمانده امنیه طالبان در غور گماشته شده‌اند.

به گفته وی مولوی ضیاالحق، فرمانده امنیه پیشین طالبان در کاپیسا به حیث فرمانده امنیه این گروه در تخار و محمدعثمان والی قبلی طالبان برای کنر به‌عنوان فرمانده امنیه این گروه در کاپیسا گماشته شده است.

براساس تعییات جدید رئیس طالبان ملا سراج‌الدین، فرمانده قبلی این گروه در جوزجان به حیث فرمانده جدید فاریات تعیین شده است.

شیخ صنیع‌الله فرهمند، رئيس پیشین شورای علمای کندز،  به حیث رئیس دادگاه نظامی زون کندز و  شیخ عبدالوارث، سرپرست قبلی این دادگاه به حیث رئیس دادگاه نظامی طالبان در زون بلخ گماشته شده‌اند.

رئیس طالبان در حالی شماری از مقام‌های محلی این گروه در ولایات را از موقف قبلی‌شان برکنار کرده که در این اواخر ولایت‌های پروان، تخار، کاپیسا و کنر درگیری‌های داخلی روی داده است.

پیش از این نیز طالبان برای بدخشان، زابل و کنر والیان جدید گماشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.