کیفیت هوای مناطق مختلف استان زنجان کاهش می‌یابد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: امروز سه شنبه خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا برای مناطق مختلف استان پیش بینی شده است.

مرتضی قدیمی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه کیفیت هوای مناطق مختلف استان زنجان کاهش می‌یابد گفت: امروز و فردا امواج ضعیفی از روی منطقه عبور می کند که تحت تاثیر این امواج، سرعت وزش باد به تدریج افزایش می یابد و از بعدازظهر در مناطق بادگیر استان نسبتا شدید و شدید می شود.

وی یادآور شد: همچنین احتمال رگبارهای محلی و نقطه ای در برخی مناطق استان وجود دارد و روز چهارشنبه از شدت گرد و خاک کاسته می شود ولی بارشها مناطق بیشتری را تحت تاثیر قرار می دهد.

قدیمی با بیان اینکه امروز میزان دما نوسانی نخواهد داشت، یادآور شد: فردا چهارشنبه دمای هوا در استان به طور نسبی کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته شهر حلب با ۱۰ درجه سانتیگراد خنکترین و شهرستان ماهنشان با ۳۷ درجه گرمترین مناطق استان بودند.

قدیمی دمای فعلی هوای زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

وی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۵ و ۳۴ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۶ و ۳۲ درجه، آببر ۲۲ و ۳۶ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۳۲ درجه، قیدار ۱۴ و ۳۹ درجه و ماهنشان ۱۸ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: کیفیت هوا ، وضعیت هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.