امواج ناپایدار بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی که وزش تندباد و رگبار باران را به همراه دارند، جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با عبور امواج ناپایدار جوی تا روز چهارشنبه در منطقه شاهد ورزش تندباد با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت، ریزش گرد و خاک و رگبار باران توام با رعد و برق هستیم.

وی اضافه کرد: همزمان فعالیت این امواج ناپایدار در منطقه دمای هوا در بسیاری از مناطق استان به طور میانگین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و از گرمای هوا در این منطقه کاسته می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: فعالیت این امواج در روز سه شنبه بیشتر به صورت وزش تندباد و در روز چهارشنبه با جذب رطوبت فعالیت بارشی بیشتری از خود نشان می‌دهند.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اشنویه با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر و پلدشت با دمای ۳۷ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند، در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۸ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.