بهره‌برداری از گلخانه در سامان در هفته دولت

همزمان با هفته دولت، یک واحد گلخانه در شهرستان سامان به بهره برداری رسید.

ابراهیم شیرانی مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در آیین بهره‌برداری از یک واحد گلخانه در سامان همزمان با هفته دولت گفت: پرونده‌های مربوط به احداث ۲۰۰ هکتار گلخانه جدید استان تشکیل شده و آماده معرفی به بانک‌های عامل است که در صورت ابلاغ اعتبارات، جهش بزرگی در استان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این گلخانه به وسعت چهار هزار و ۶۵ مترمربع، سطح زیرکشت گلخانه‌های سامان به ۲.۵ هکتار افزایش یافت.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه این واحد گلخانه‌ای زمینه اشتغالزایی ۱۰ نفر را فراهم کرده است، اضافه کرد: برای راه‌اندازی این گلخانه در شهرستان سامان ۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که از این مبلغ ۴۲ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانک کشاورزی و بقیه از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین و هزینه شده است.

وی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم وزارت جهادکشاورزی برای تغییر الگوی کشت هدایت به سمت‌وسوی کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای به‌منظور ارتقای بهره‌وری مصرف آب، افزایش تولید و رونق درآمدزایی است.

شیرانی با اشاره به بهره‌برداری ۷۷ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این سطح ۶۰ هکتار به کشت سبزی و صیفی با پیش‌بینی تولید هشت هزار تُن اختصاص دارد و هم‌اکنون ۴۰ هکتار گلخانه جدید در این استان در دست ساخت است.

وی گفت: هم‌اکنون هفت هزار متر مربع فضای کشت گلخانه در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری آماده افتتاح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار