نمونه‌برداری از سگ مشکوک به هاری توسط دامپزشکی بوئین زهرا

رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا از انجام نمونه‌برداری از یک قلاده سگ صاحبدار مشکوک به بیماری هاری و اقدامات لازم برای دفن بهداشتی لاشه سگ خبر داد.

دکتر محسن ایمان‌دار رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا گفت: در پی وصول گزارش از شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبنی بر بروز علایم مشکوک به هاری در یک قلاده سگ (تغییر رفتار دام و سیلان بزاق) روستای سعید آباد از توابع بخش دشتابی، کارشناسان بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی این شهرستان با تشکیل اکیپ و اعزام به منطقه، اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای لازم را انجام دادند.

دکتر ایمان‌دار افزود: اقدامات بهداشتی از قبیل نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه ملی تشخیص هاری صورت گرفت و با همکاری بخشداری منطقه و دهیار روستا، دفن بهداشتی لاشه و ضدعفونی جایگاه و کلیه وسایل که در تماس با حیوان مشکوک بود، انجام شد.

وی تصریح کرد: همچنین واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار روستا علیه بیماری هاری انجام و با هماهنگی خانه بهداشت، پایش روستا و آگاهی بخشی به عموم مردم در خصوص بیماری هاری اقدام شد.

رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا گفت: در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ عملیات واکسیناسیون سگ‌های گله و صاحبدار به منظور پیشگیری از بروز این بیماری به صورت رایگان انجام می‌شود که تعداد بیش از ۷۰۰ قلاده سگ بر علیه این بیماری واکسینه شده است.

برچسب ها: دامپزشکی ، هاری ، قلاده سگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار