هواشناسی آذربایجان‌غربی در زمینه طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق هشدار زرد شماره ۳۲ صادر شده و با توجه به تشدید فعالیت بارش‌های رگباری در استان از امروز لازم است شهروندان از تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با توصیف فعالیت این امواج در منطقه گفت: رگبار، رعد و برق و وزش تندباد‌های لحظه‌ای برای استان تا امروز چهارشنبه پیش‌بینی شده‌ است.

وی با بیان اینکه احتمال وارد شدن خسارت در اثر وزش تندباد و سیل وجود دارد، اضافه کرد: مخاطره آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، کاهش دید و کیفیت هوا و آسیب به سازه‌های موقت نیز پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از کوهنوردی و تردد جوامع محلی در دامنه کوه‌ها هم به علت احتمال صاعقه ضروری است.

وی با اشاره به فعالیت این امواج بارشی در نیمه شمالی گفت: سرعت وزش باد در نیمه جنوبی استان بیشتر خواهد بود.

به گفته صابری لازم است تا روستاییان و عشایر نیز از چرای دام به علت احتمال وقوع صاعقه در ارتفاعات خودداری کنند و کشاورزان نیز به توصیه‌های هواشناسی کشاورزی توجه داشته باشند.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی است که سالانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیمتر بارش دراین منطقه ثبت می‌شود.

هواشناسی استان روز گذشته درباره مخاطرات یاد شده هشدار زرد صادر کرد، هشدار زرد به معنی احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.