دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور می‌گوید: گلستان از استان‌های موفق و پیشرو در زمینه پیشگیری و مبارزه با مصرف مواد مخدر در کشور است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور صبح امروز چهارشنبه ۸ شهریور در سفر به گلستان از اردوگاه نگهداری و درمان معتادان در گرگان و علی آباد بازدید کرد و گفت: در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر گلستان جزء سه استان برتر کشور به شمار می‌رود و اقدامات خوبی با اجرای طرح یاریگران زندگی در محلات، روستا‌ها و آموزش و پرورش انجام شده است.

اسکندر مومنی با بیان اینکه گلستان در زمینه نگهداری و درمان معتادان متجاهر نیز اقدامات خوبی دارد، ادامه داد: دو طرح گسترش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ توسکستان گرگان برای نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان و اردوگاه علی آباد در این راستا در حال انجام است که امیدواریم مرکز توسکستان تا پایان سال به بهره برداری برسد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور همچنین از شهرداری گرگان که وظیفه گسترش ظرفیت اردوگاه توسکستان گرگان را بر عهده گرفته است قدردانی کرد.

او همچنین میزان کشفیات مواد مخدر در گلستان را بیشتر از میانگین کشوری اعلام کرد.

به گفته سید النگی شهردار گرگان با احداث و تکمیل پروژه توسکستان ظرفیت ۱۰۰ نفره کنونی این مرکز به ۴۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

او گفت: عرصه این پروژه ۹ هزار و ۹۰۰ مترمربع و مساحت بنای ۲ هزار مترمربع است که در ۶ سوله ۳۰ در ۸ متر تعریف شده و دارای سالن‌های نگهداری، اسکان و استراحت و کارگاه‌های آموزش حرفه‌های مختلف است.

شهردار گرگان افزود: تلاش می‌کنیم این طرح با پیش بینی اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال تا دهه فجر امسال جاری به بهره‌برداری برسد.

اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور همچنین از پروژه در حال ساخت اردوگاه کار درمانی و حرفه‌آموزی معتادان در علی‌آباد کتول بازدید کرد.

ظرفیت این اردوگاه ۲ هزار نفر است و در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در حال ساخت است.

همچنین در حاشیه این بازدید سردار دادگر فرمانده نیروی انتظامی گلستان از افزایش ده درصدی کشفیات موادر مخدر گلستان در ۵ ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۴ و نیم تن کشفیات داشتیم و بیش از ۴ هزار معتاد و حدود ۱ هزار و ۴۰۰ خرده فروش را جمع آوری کردیم.

منبع: صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.