هشت واحد مشاور املاک در زنجان پلمب شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: در راستای بازرسی ویژه از مشاورین املاک مستقر در استان هشت واحد صنفی در این بخش پلمب شد.

رضا مظفری با بیان اینکه هشت واحد مشاور املاک در زنجان پلمب شد گفت: این پلمب‌‎ها در پی بازرسی‌های روز گذشته که با حضور کارشناسان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت از مشاورین املاک در سطح شهر زنجان انجام شد، صورت گرفت.

وی ادامه داد: علت پلمب این واحدها عدم نصب نرخ‌نامه، اخذ وجه اضافی در قالب حق کمیسیون، داشتن شاکی خصوصی و سایر تخلفات صنفی بوده است.

مظفری با اشاره به اینکه امروزه یکی از مشکلات در بنگاه‌های مسکن استان، دریافت هزینه اضافی بابت حق کمیسیون بوده و این در حالی است که هر معامله‌ای بسته به ارزش ریالی خود حق کمیسیون‌ خاصی دارد، اضافه کرد: مطابق قانون مشاورین املاک باید بسته به میزان معامله رقم داخل چارچوبی را از فروشنده و خریدار دریافت کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: تاکید ما این است که مشاورین املاک باید مطابق قانون تعرفه‌های حق کمیسیون را در محل بنگاه خود نصب کنند تا به صورت شفاف همه وجه دریافتی برای خریداران و فروشندگان مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۷۹ پرونده مربوط به مشاورین املاک در استان تشکیل شده است، اضافه کرد: علت تشکیل این پرونده‌ها دریافت وجه اضافی از مردم بوده است.

مظفری همچنین به لزوم اخذ مجوز از اصناف توسط مشاورین املاک نیز تاکید کرد و گفت: بنگاه‌هایی که جواز ندارند باید هرچه سریعتر پلمب شوند و در حال رصد مجوز بنگاه‌های معاملاتی نیز هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.