هشت روستای بدون آب در سراوان به شبکه آبرسانی متصل شد

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سراوان از آبرسانی به هشت روستای فاقد شبکه، ارتقای ظرفیت تأمین آب شهر سراوان و افزایش ناوگان آبرسانی سیار طی یک سال اخیر خبر داد.

 سعید جنگی‌زهی  با بیان اینکه، طی یک سال اخیر ۱۱ حلقه چاه حفر و یا تجهیز شده است   از اجرای ۸۷کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، خبرداد و اظهار کرد: با حفر و تجهیز سه حلقه چاه، ظرفیت تأمین آب شرب شهر سراوان و حومه به میزان ۵۲ لیتر در ثانیه ارتقا یافت.

 

وی افزود: با توجه به انجام مطالعات تأمین آب شهر سیرکان با استفاده از فناوری ژئورادار توسط معاونت علمی ریاست جمهوری، عملیات حفاری سه حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق برای آبرسانی به شهر سیرکان انجام شده است که در مرحله نهایی انجام مطالعات و شناسایی منابع است.

این مسوول با اشاره به حفر ۲ حلقه چاه شرب برای آبرسانی به روستاهای منطقه حق‎‌آباد و بم‌پشت، ادامه داد: همچنین سه حلقه چاه شرب با مشارکت شرکت آبفا و اهالی برای جبران کمبود آب شرب سه روستا در حوزه بخش بم پشت حفر و تجهیز شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سراوان در ادامه اقدامات انجام شده طی یک سال اخیر گفت: سایت مخزن ذخیره هزار متر مکعبی بهارشاه از مجتمع دشت سراوان، شامل ساختمان‌های کلرزنی و سرایداری و اتاقک نگهبانی و سرچاهی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در سطح روستاهای استان گفت: ۷۶کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در سطح شهرستان اجرا شده که ۷۹کیلومتر آن در قالب طرح جهاد آبرسانی عملیاتی شده است.

جنگی زهی افزود: بهره‌برداری از خطوط انتقال و شبکه توزیع آب ۶ روستا به طول ۹ هزار و ۴۰۰متر در قالب مجتمع دشت سراوان، اصلاح و توسعه شبکه روستاهای حومه به طول پنج هزار و۲۰۰متر، اجرای شبکه توزیع روستای سکن به طول سه هزار متر از توابع بخش مرکزی و بهره‌مند کردن اهالی روستا از آب شرب سالم و بهداشتی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

وی، توزیع تعداد ۲۱تانکر ثابت برای روستاهای دارای تنش با مشارکت ستاد عتبات عالیات و افزایش ناوگان آبرسانی سیار از طریق اضافه شدن ۲ دستگاه تانکر جدید دولتی و چهار دستگاه با انعقاد قرارداد با پیمانکاران بخش خصوصی به حجم کلی ۷۰ مترمکعب، کف‌شکنی و لایروبی چهار حلقه چاه شرب در حوزه روستایی برای افزایش میزان آبدهی و ساخت سه باب اتاقک سر چاهی را جمله دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد.

برچسب ها: هفته دولت ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار