جابجایی مسافران اربعین توسط ناوگان عمومی لرستان ۲۵ درصد افزایش یافت

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: فعالیت ناوگان عمومی استان برای انتقال زائران اربعین از ۲۷ مرداد امسال آغاز شده و جابجایی مسافر تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته است.

"رضا عبدی" ضمن بیان اینکه مسافران از مبدا مهران به نقاط مختلف و بالعکس جابجا می‌شوند گفت: در این مدت ۱۱ هزار و ۷۹۶ مسافر از طریق ناوگان اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه استان جابجا شده و در مقایسه با ۹ هزار و ۴۳۷ مسافر پارسال، افزایش ۲۵ درصدی داشته است.

وی همچنین با اشاره به افزایش ۳۲ درصدی تعداد سفر‌های ناوگان عمومی استان در این مدت تصریح کرد: طی ۱۳ روز گذشته ۵۶۷ سفر انجام شده است در حالیکه سفر‌های صورت گرفته در مدت مشابه سال قبل ۴۲۹ مورد بود.

وی افزود: از ۲۷ مرداد امسال تاکنون۱۵۱ سفر توسط اتوبوس، ۳۹۸ سفر توسط ناوگان مینی بوس و ۱۸ سفر توسط سواری کرایه‌های استان برای جابجایی زائران اربعین انجام و چهار هزار و ۹۹۳ مسافر از طریق اتوبوس، ۶ هزار و ۷۳۴ مسافر با مینی بوس و ۶۹ نفر توسط ناوگان سورای کرایه استان جابجا شده است.

عبدی اضافه کرد: یک هزار و ۵۵۲ سفر اربعین طی سال گذشته از طریق ناوگان عمومی استان به مرز مهران صورت گرفت که پیش‌بینی می‌شود این تعداد امسال ۲۰ درصد افزایش داشته باشد همچنین سال گذشته ۴۴ هزار و ۵۵۲ زائر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی لرستان به ویژه ۱۱۹ دستگاه اتوبوس در مسیر رفت و برگشت مبادی داخل کشور به مرز مهران جابجا شده اند.

وی با بیان اینکه سفر‌های اربعین پارسال ناوگان عمومی لرستان بدون هیچگونه سانحه‌ای انجام شد اظهار داشت: ۱۸۳ دستگاه اتوبوس ناوگان عمومی استان دارای کارت هوشمند است و امسال حدود ۷۰ درصد معادل ۱۲۰ دستگاه تا پایان ماه صفر در خدمت زائران عتبات عالیات هستند.

عبدی تصریح کرد: پیش فروش بلیط برای آغاز سفر‌ها از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور از طریق الکترونیکی با مراجعه به سایت آژانس‌های مسافرتی آغاز شده است همچنین شرکت‌های حمل و نقل نیز موظف هستند نسبت به پیش فروش حضوری بلیط اقدام کنند.

جابجایی مسافران اربعین توسط ناوگان عمومی لرستان ۲۵ درصد افزایش یافت

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: نرخ کرایه اتوبوس یک سر خالی ۲۵ نفره از خرم آباد تا مرز مهران به ازای هر نفر چهار میلیون ریال، اتوبوس ۳۲ نفره سه میلیون و ۳۴۰ هزار ریال و ۴۴ نفره ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار ریال تعیین شده است.

عبدی گفت: کرایه اتوبوس برای هر نفر از مبدا بروجرد به مرز مهران با اتوبوس ۲۵ نفره چهار میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، اتوبوس ۳۲ نفره سه میلیون و ۶۶۰ هزار ریال و اتوبوس ۴۴ نفره معادل ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال می‌باشد.

به گفته وی کرایه اتوبوس برای هر نفر از مبدا دورود به مرز مهران برای اتوبوس‌های ۲۵، ۳۲ و۴۴ نفره نیز به ترتیب چهار میلیون و ۱۳۰ هزار ریال، سه میلیون و ۴۵۰ هزار ریال و ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال و برای هر نفر از مبدا ازنا به مرز مهران با اتوبوس ۲۵ نفره چهار میلیون و ۴۲۰هزار ریال است، اتوبوس ۳۲ نفره سه میلیون و ۷۰۰ هزار و ۴۴ نفره ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار ریال تعیین شده است.

عبدی افزود: زائران مبدا الیگودرز باید باتوجه به ظرفیت مسافرگیری اتوبوس‌ها به ترتیب به ازای هر نفر چهار میلیون و ۶۰۰، سه میلیون و ۸۵۰ و ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال و زائران مبدا شهر الشتر نیز به ترتیب ظرفیت اتوبوس ها، چهار میلیون، سه میلیون و ۳۵۰ و ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال پرداخت کنند.

وی بیان کرد: نرخ کرایه اتوبوس برای هر نفر از مبدا نورآباد به مرز مهران به ترتیب سه میلیون و ۷۲۰ هزار ریال، سه میلیون و ۱۰۰ و ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال است و برای هر زائر از مبدا کوهدشت نیز به ترتیب ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار، ۲ میلیون و ۴۵۰ و یک میلیون و ۷۵۰ هزار ریال است.

وی گفت: نرخ کرایه اتوبوس برای هر نفر از مبدا چگنی نیز به ترتیب چهار میلیون، سه میلیون و ۳۴۰ و ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال است و برای مبدا رومشکان نیز سه میلیون و ۵۰ هزار ریال، ۲ میلیون و ۵۰۰ و یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال می‌باشد.

عبدی اضافه کرد: همچنین کرایه اتوبوس برای هر زائر اربعین از مبدا پلدختر به مرز مهران برای اتوبوس ۲۵ نفره ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال، اتوبوس ۳۲ نفره۲ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال و اتوبوس ۴۴ نفره یک میلیون و ۷۵۰ هزار ریال است.

برچسب ها: اتوبوس ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.