راز تیشرت طوسی مارک زاکربرگ چیست؟

یک موضوع در مورد مارک زاکربرگ از زمان تاسیس فیسبوک تاکنون تغییر نکرده است و آن هم استایل لباس پوشیدن و تیشرت طوسی او است.

مارک زاکربرگ یکی از جوان‌ترین میلیاردر‌های جهان است، با این وجود کمد لباس او فقط شامل دو نوع تیشرت متفاوت است و در محل کارش، فقط با این تیشرت‌ها دیده می‌شود.

این استایل لباس پوشیدن مارک زاکربرگ ممکن است خسته کننده یا تکراری به نظر برسد، اما زاکربرگ برای این کار دلیل خوبی دارد. مارک زاکربرگ معتقد است که پوشیدن لباس تکراری به او اجازه می‌دهد که ذهنش را درگیر لباس پوشیدن نکند و فقط روی مسائل مهم تمرکز کند.

مارک زاکربرگ اولین بار در سال ۲۰۱۴ بود که به این موضوع اشاره کرد و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که چرا هیچوقت استایل لباس پوشیدنش را تغییر نمی‌دهد، گفت: من واقعا می‌خواهم زندگی ام را ساده پیش ببرم و تا حد ممکن تصمیم‌های کمتری در زندگی ام بگیرم به جز مواردی که به کمک کردن به این جامعه مربوط می‌شود. من خیلی خوش شانسم که در این جایگاه قرار دارم. در جایگاهی که هر روز می‌توانم از خواب بیدار شوم و به بیش از یک میلیارد نفر خدمت رسانی کنم. فکر می‌کنم که اگر انرژی ام را روی موارد احمقانه و بیهوده زندگی ام بگذارم، نمی‌توانم کارم را انجام بدهم.
 
زاکربرگ در ادامه صحبت هایش به این مورد اشاره کرد که از یک مدل تیشرت، چندتایی در کمدش وجود دارد، اما گاهی اوقات با حفظ استایلش، رنگ‌ها و مدل‌های دیگری را هم می‌پوشد.

مارک زاکربرگ در انتهای حرف هایش به افراد دیگری مانند استیو جابز اشاره کرد که با انجام کار مشابهی، سعی داشتند تصمیم گیری در مورد مسائل کم اهمیت‌تر را حذف کنند. استیو جابز هم تقریبا همیشه یک شلوار جین را با یک یقه اسکی مشکی می‌پوشید.

برای این صحبت‌های مارک زاکربرگ اصطلاحی وجود دارد و آن هم «خستگی تصمیم» (decision fatigue) است. تحقیقاتی که پیرامون این موضوع انجام شده، نشان داده است که هر فردی در طول روز تعداد محدودی تصمیم عاقلانه می‌گیرد و تصمیم گیری در طول روز می‌تواند خسته کننده باشد.

یک تحقیق در دانشگاه استنفرد پس از تجزیه و تحلیل ۱۱۰۰ تصمیم دادگاه مبنی بر دادن آزادی مشروط به زندانیان به این نتیجه رسید که احتمال موافقت قضات با این درخواست در طول صبح، ۷۰% بیشتر از بررسی در خواست در طول بعد از ظهر است.

این تحقیقات و صحبت‌های مارک زاکربرگ نشان می‌دهند که با ساده‌تر کردن زندگی و کمتر کردن تصمیم گیری‌ها در مورد موارد کم اهمیت تر، می‌توان تصمیم گیری در مورد مسائل مهم‌تر را بهبود داد. همچنین استرس شما در تصمیم گیری‌های بزرگ‌تر هم کمتر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۳ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
آلبرت انیشتین هم همیشه یک پالتو کهنه ومندرس را می پوشید
روزی یکی از هم شهریهایش بهش گفت چرا همیشه این رو می پوشی؟انیشتین پاسخ دادخوب اینجا همه من رو می شناسند
تا اینکه انیشتین به شهری دیگر رفته بودچون هم مقیم اروپا بود
وبعدا به آمریکا رفت
تصادفا همان شخص دوباره انیشتین را دید وبهش گفت که اینجا هم همین لباس را پوشیدی؟؟؟ودر جواب شنید خوب اینجا هم کسی مرا نمی شناسه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
یکی هم مثل این تن زلنسکیه کسی میدونه راز اون چیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
بجای پرداختن به کارهای احمقانه و بیهوده به کارهای مهم و سازنده توجه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
خیلی خوبه زندگی افراد موفق رو بدونیم و ازشون الگو برداری کنیم.
البته منظورم از ادمای موفق سلبریتی ها نیست...
دقت کردین تمام ادمایی که از نظر علمی جایگاه بالایی دارن زندگی شون ساده تر و بی حاشیه تر هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
تاثیرگذاری بر جامعه به منظور پیچاندن اداره مالیات است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
تنوع لباس را برامامهم کردند تا جیبشون پر بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
کاشکی از این اقا یکم الگو بگیرید و فقط الکی مطلب نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
اوره سازها ادعای بدهی ناچیز خوراکشان به دولت را دارند ، متانول ساز ها ادعای گرانی خوراکشان . فعلا هر دو طرف فاسد دارند مردم را اهرم کرده و برای منافع خود استفاده می کنند . وزارت نفت را شفاف کنید . قیمت ها را شناور کنید بدون افراط و تفریط . حق مردم را بستانید