ایمانیه:

احیای دریاچه بختگان اولویت است

استاندار فارس گفت: یکی از مباحث مهم و اولویت‌ها، احیای دریاچه بختگان است و در صدد هستیم که اختصاص اعتباری را تحت همین عنوان در سفر دوم رئیس جمهور دنبال کنیم.

محمد هادی ایمانیه در سفر به شهرستان بختگان و تصمیمات اتخاذ شده، گفت: یکی از مباحث مهمی که از سوی مدیریت ارشد استان دنبال خواهد شد بحث احیای دریاچه بختگان به عنوان یک فضای ارزشمند از نظر محیط زیست است که احیاء آن از ضرورتهاست و لازم است از حالت کنونی خارج شود.

او گفت: برای این منظور در صدد هستیم که در سفر دوم رئیس جمهور محترم به استان اعتباری تحت عنوان احیای دریاچه بختگان تخصیص داده شود و علاوه بر این یک بودجه پایدار نیز در ردیف‌های اعتبارات سالانه مشخص و هرساله هزینه شود.

نماینده عالی دولت در فارس اظهار کرد: درخواست ما از مردم شهرستان بختگان این است که از حفر چاه غیرمجاز و استحصال آب‌های زیر زمینی که به منابع ارزشمند آبی شهرستان لطمه می‌زند خودداری کنند.

ایمانیه با بیان اینکه به دنبال رساندن حق‌آبه بختگان از سد درودزن با استفاده از کانال مناسبی هستیم، گفت: آنچه تاکنون به شکل عملیاتی رها سازی آب برای تالاب بختگان اتفاق افتاده، معادل ورودی آن به دریاچه نبوده و در بین راه به دلیل برداشت‌های غیر قانونی، تبخیر، هدر رفت و نفوذ آب به زمین، آب محدودی وارد بختگان می‌شود؛ بنابراین این مکانیزم انتقال آب پاسخگو نیست و باید راهکار‌های موثرتری پیش بینی شود.

تلاش برای گازرسانی به تمام روستا‌های بختگان

استاندار فارس، با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در زمینه گازرسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان بختگان، گفت: طی ۲ سال اخیر به بیشتر روستاها، گازرسانی شده است و چند روستای باقیمانده هم دارای موانع قانونی هستند، با دستور وزیر نفت مشکل آنان برطرف میشود و امیدواریم تا پایان امسال، جشن پایان گازرسانی به شهرستان بختگان گرفته شود.

ایمانیه افزود: در بحث اصلاح شبکه آبرسانی روستا‌ها و مرکز شهرستان نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده است، در این سفر نیز مقرر شد آب منطقه‌ای و آبفای استان تا یک ماه آتی، طرح جامع آب آشامیدنی برای شهرستان تهیه کنند و مشکلات باقیمانده روستا‌ها و مرکز شهرستان در بحث تامین آب آشامیدنی از سه مکانیزم استفاده از آب خلیج فارس، آب سد چشمه عاشق و چاه‌هایی که از قبل وجود داشته حل شود.

افتتاح بیمارستان نعمت آباد از ابتدای دیماه امسال

او، در خصوص آخرین روند احداث بیمارستان نعمت آباد شهرستان بختگان نیز گفت: خیّر محترم قول داده که تا پایان مهرماه ساختمان بیمارستان را به اتمام برساند و دانشگاه هم نسبت به تجهیز آن تا پایان آبان یا آذر اقدام خواهد کرد. امیدواریم با تامین نیروی انسانی که در حال پیگیریست این بیمارستان از ابتدای دیماه امسال آماده بهره برداری شود.

ایمانیه در بحث رسیدگی به مشکلات کشاورزان نیز گفت: از رئیس بانک کشاورزی استان میخواهم در اولین روز‌های آغاز ماموریت خود در استان فارس در شهرستان بختگان حضور یابد و مشکلات مردم این شهرستان را از نزدیک بررسی نماید. امیدواریم مشکلاتی که کشاورزان شهرستان با بانک کشاورزی دارند به این ترتیب بررسی و حل شود.

او گفت: در بحث صدور اسناد واگذاری زمین‌های مسکونی و تجاری نیز به شکل جامعی اقدام شد و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین فرماندار پیگیری‌های خوبی در این زمینه انجام دادند و در سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به شیراز بخشی از اسناد به شکل نمادین در اختیار مردم قرار گرفت که رضایت مردم را در پی داشت.

استاندار فارس گفت: در زمینه تامین آمبولانس برای بهداشت و درمان شهرستان بختگان می‌توانیم با مساعدت وزیر بهداشت یک دستگاه آمبولانس در اختیار مردم شهرستان قرار دهیم.

او گفت: هم اینک یک دستگاه خودرو شاسی بلند خریداری شده که ان شاءالله تا زمان افتتاح بیمارستان شهرستان، تحویل و مورد استفاده شبکه بهداشت و درمان قرار گیرد.

توجه ویژه به ورزش بانوان در استان داریم

استاندار فارس، با بیان اینکه توجه و نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان در استان داریم گفت: در همین ارتباط در سفر اول رئیس جمهور به استان مصوبات و اعتبارات خوبی داشتیم و در سفر دوم هم این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

ایمانیه ضمن قدردانی از مساعدت‌های وزارت نفت در این زمینه، ادامه داد: در سفر امروز به شهرستان مقرر شد پیگیری‌های لازم برای جذب آورده اول برای ورزشگاه بانوان و خوابگاه ورزشکاران توسط ورزش و جوانان تامین شود و از طریق اعتبارات استانی بخشی از هزینه‌های این پروژه را تأمین می‌کنیم که امیدواریم با این کار شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه باشیم. در بودجه سال آینده نیز تلاش میکنیم اعتبار بیشتری به این موضوع تخصیص دهیم.

لزوم شتاب بیشتر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان

استاندار فارس در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بختگان نیز گفت: هم اینک مقدمات کار در شهرستان فراهم است، اما لازم است که کار با سرعت بیشتری دنبال شود. مهلتی برای مدیران شهرستان تعیین شد تا کار را به مرحله فونداسیون برسانند.

ایمانیه یکی از بهترین راهکار‌ها برای کمک به کشاورزان را خارج کردن آن‌ها از کشت سنتی و غرقآبی و رفتن به سمت کشت گلخانه‌ای دانست و افزود: بر همین اساس مقرر شد که تا هفته دولت سال آینده ۱۱۰ هکتار گلخانه در استان ایجاد شود. 

او ادامه داد: البته این به معنای بهره برداری از ۱۱۰ هکتار در ابتدای کار نیست و این نیاز به برنامه ریزی و تسهیلات بانکی دارد که امیدواریم با کمک بانک‌ها و وزارت جهاد کشاورزی و آورده‌های مردم، ۱۱۰ هکتار کشت گلخانه‌ای انجام شود تا هم به توسعه اشتغال کمک کند و هم برای رها شدن کشاورزان از مشکل کم آبی راهکاری ایجاد گردد.

ایمانیه همچنین خواستار تشکیل کارگروه ویژه آب سد درودزن با حضور فرمانداران و دستگاه‌های ذیربط شهرستان‌های مرودشت، زرقان، خرامه، بختگان که درگیر انتقال آب سد درودزن هستند شد. 

افتتاح ۳۴۰ میلیارد تومان پروژه هفته دولت

استاندار فارس گفت: در هفته دولت امسال چندین پروژه عمرانی و خدماتی با ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد. 

ایمانیه افزود: در سفر نخست به شهرستان بختگان ١٩ مصوبه داشتیم که هم اینک بیش از ۶۰ درصد اجرایی شده و یک سری مشکلات داشت که امیدواریم با رفع آن‌ها ۴۰ درصد باقیمانده نیز تا پایان امسال اجرایی شود. 

او گفت: امروز و در سفر دوم نیز ١۴ مصوبه با حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان مصوب شد که امیدواریم به زودی اجرایی شود و ثمرات آن در اختیار مردم قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار