سامانه پدافندی در بیش از ۳هزار نقطه کشور مستقر است

جانشین منطقه پدافند هوایی غرب کشور گفت: فعالیت پدافند هوایی در سه هزار و ۷۰۰ نقطه گسترش یافته و شبانه روز در حال رصد آسمان و برقراری امنیت است.

سرتیپ دوم ستاد امیر نظری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان به مناسبت سالروز تاسیس پدافند هوایی ارتش گفت: امروز چرا دشمن از گزینه‌های روی میز صحبت نمی‌کند؟ چرا که می‌داند جمهوری اسلامی با پشتیبانی ملت ایران تولید قدرت کرده همچنین نیرو‌های مسلح قدرتش نسبت به ۴۰ سال پیش افزایش چشمگیری داشته است.

او گفت: موشک‌های نقطه زن کشورمان، تک تک نقاط حساس سرزمین دشمن را در حافظه ثبت کرده است و در صورت شلیک تیری به سمت کشورمان هیچ جای جهان و سفارتخانه‌ای امنیت و خواب راحت نخواهد داشت.

جانشین منطقه پدافند هوایی غرب کشور گفت: این نیرو تمامی فعالیت دشمن را زیر نظر دارد کوچکترین تحرک پرنده‌ای در آسمان با دقت رصد می‌شود بنابراین دشمن با علم به این مطلب عقب نشینی کرده و صحبتی از گزینه روی میز نمی‌زند.

امیر نظری گفت: هیچ عملیاتی در جریان دفاع مقدس بر روی زمین بدون حمایت و چتر پدافند هوایی در برقراری امنیت آسمان، انجام نشد.

او گفت: عملیات والفجر ۸ و آزادسازی منطقه "فاو" اوج اقتدار پدافند نیرو‌های هوایی ارتش بود چرا که با در پیش گرفتن یک تاکتیک ۸۷ فروند هواپیمای دشمن و هشت فروند بالگرد ساقط و سرنگون شد.

جانشین منطقه پدافند هوایی غرب کشور گفت: ۲۰ نفر از نیرو‌های مستقر در سایت رادار سوباشی، در عملیات مرصاد و در حمله ناجوانمردانه دشمن به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

امیر نظری گفت: بعد از پایان جنگ تحمیلی نیز پدافند هوایی ارتش شبانه روز در سایت‌های راداری و موشکی در حال انجام وظیفه و برقراری امنیت هستند.

او گفت: جوانان این مرز و بوم در پدافند هوایی ارتش نسبت به ساخت و طراحی تجهیزات جدید و بازسازی سامانه‌های قدیمی و قرار دادن آن‌ها در چرخه عملیاتی تلاش کردند.

جانشین منطقه پدافند هوایی غرب کشور گفت: این نیرو در غرب کشور با ده‌ها رادار موشکی از فضای ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع حراست می‌کند.

امیر نظری گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان نیروی مستقل دانشگاه خاتم الانبیاء را ایجاد کرده که در آنجا جوانان غیرتمند را تربیت می‌کند.

برچسب ها: پدافند هوایی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
این سامانه ها جز تحمیل هزینه نفعی برای مردم ندارند. سامانه برخورد با مفاسد قضائی و اداری و اقتصادی از همه مهمتر است.