افتتاح دومین کتابخانه بزرگ استان قزوین در بویین زهرا

دومین کتابخانه بزرگ استان قزوین با یک هزار و ۲۰۰ متر بنا با حضور معاون برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مراسم افتتاح این کتابخانه با عنوان کتابخانه عمومی فرهنگ ظهر امروز با حضور سید باقر میرعبداللهی معاون برنامه‌ریزی پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

این کتابخانه در زمینی به مساحت ۸۶۰ متر مربع با اعتباری معادل ۴۰۰ میلیارد ریال به تجهیزات کامل شامل بخش مخزن، مرجع، نشریات، خردسال، کودک، نوجوان، اسباب بازی، سالن مطالعه برای محققین، سالن مطالعه عمومی و سالن غذاخوری و نماز خانه همراه است.

فاطمه درزی رامندی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا گفت: جمعیت رو به افزایش شهرستان بویین زهرا، نیاز به فضا‌های مطالعه را در این شهر به صورت جدی افزایش داده که ساخت کتابخانه مرکزی این شهر در این وسعت می‌‍تواند تا حدودی نیاز‌های موجود را پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: سابقه تاریخی، تمدنی و فرهنگ شهرستان بویین زهرا از یک سو و استقبال خوب شهروندان از فعالیت‌های کتابخوانی از سوی دیگر سبب شده تا در مدیریت کلان برای ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی گام‌های مثبتی برداشته شود.

درزی بیان داشت: هم اکنون تعاملات خوبی با دانشگاه‌های بویین زهرا و آموزش و پرورش این شهر برقرار شده تا کتابخوانی در ابعادی گسترده‌تر و با توجه به مخاطبین در همه گروه‌های سنی مختلف توسعه و ترویج شود.

به گفته این مسئول، شهرستان بویین زهرا دارای هفت کتابخانه است که پس از کتابخانه فرهنگ، طرح کتابخانه شهر سگزآباد نیز به عنوان تنها شهر بدون کتابخانه در شهرستان بویین زهرا در حال اجرا بوده و به زودی شاهد بهره برداری از این کتابخانه خواهیم بود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی و هنری، جلسات کتابخوانی، قصه گویی و موارد دیگر برای استفاده هرچه بهتر و بیشتر از فضای کتابخانه فرهنگ تدارک دیده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.