الزامی شدن استفاده از امضای الکترونیک در ثبت شرکت‌ها

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: فعالان اقتصادی، امضای الکترونیک را به دقیقه ۹۰ موکول نکنند.

مهدی اقبال مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: صاحبان سرمایه و مدیران شرکت‌های تجاری و موسسات غیرتجاری قبل از اینکه برای ثبت تاسیس شرکت و موسسه خود یا ثبت هرگونه تغییرات قانونی اقدام کنند توکن امضا الکترونیک را بگیرند یا نرم افزار مربوط به امضای الکترونیک را بر روی گوشی خود نصب نمایند.
او با اشاره به اجباری شدن امضا الکترونیک برای ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری از ابتدای شهریور، افزود: در اکثر موارد مشاهده می‌شود که شرکت‌های تجاری بدون توجه به امضا الکترونیک درخواست‌های ثبت خود را به ثبت شرکت‌های استان ارسال می‌کنند و پس از اینکه اقدامات قانونی انجام شد و آگهی‌ها آماده انتشار شد به دلیل اینکه امضا الکترونیک ندارند نمی‌توانند آگهی‌های خود را دریافت کنند. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد، بروز اختلال و برخی مشکلات در گرفتن امضا و پرداخت الکترونیک را مربوط به درگاه‌های پرداخت دانست و گفت: با شناسایی موانع و مشکلات طرح پرداخت و امضای الکترونیک امید می‌رود در آینده نزدیک در این حوزه شاهد مشکلی نباشیم.

اقبال گفت: فعالان اقتصادی و مدیران شرکت‌های تجاری و موسسات غیر تجاری با گرفتن به موقع امضای الکترونیک برای زمان‌هایی مانند گرفتن تسهیلات بانکی و شرکت در مناقصه و دیگر فعالیت‌ها که ضروری و فوری است، از قبل چاره اندیشی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
خوب
آخرین اخبار