برپایی موکب محیط زیستی در پایانه مرزی چذابه

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان از برپایی موکب محیط زیستی به نان الکفیل تحت نظارت و مدیریت اداره محیط زیست این شهرستان خبر داد.

هادی جلالی گفت: موکب محیط زیستی استان در مسیر اربعین برپایه شده است و یکی از اهداف اصلی برپایی این موکب ترویج فرهنگ زیست محیطی است.

او می‌گوید: طبق مصوبه اخیر فرمانداری این شهرستان مبنی بر استقرار موکب محیط زیست و نظارت بر فعالیت شهرداران متولی امر (شهرداری تهران، اصفهان، یزد، ابوحمیظه) جهت کاهش پسماند و ساماندهی جایگاه دفن پسماند انجام گردد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان گفت: با اجرای این طرح از مقدار استفاده از ظروف یکبار مصرف کاسته و حجم زباله‌های تولید شده نیز کاهش می‌یابد.

جلالی ادامه داد: آموزش محیط زیست به زائران و موکب داران اولویت کار این موکب بوده است و نیرو‌های محیط بان این شهرستان به همراه انجمن‌های زیست محیطی بصورت شبانه روزی در این موکب مستقر و مشغول خدمات رسانی به زوار می‌باشند. این مـوکب که با همت و تلاش اداره کل حفاظت محیط زیست استان، همه ساله در پایانه مرزی چذابه با شعار هر زائر، یک سفیر محیط زیست برپا می‌شود.

به گفته او در سال گذشته نیز محیط زیست خدمات زیادی از قبیل پخش غذا، کیسه زباله و توزیع سطل بین مواکب را بر عهده داشت. 

 از دشت آزادگان به فاصله ۵۰ کیلومتر تا پایانه مرزی چذابه برای خدمات رسانی به زائران بالغ بر ۱۳۵ موکب خدمات رسانی به زوار اربعین برپا شده است.

برچسب ها: مواکب ، اربعین ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.