انجام بیش از ۹۷ هزار غربالگری بیماری‌های واگیر در مرز چذابه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام بیش از ۹۷ هزار مورد غربالگری سندرمیک بیماری‌های واگیر برای زائران ایرانی و اتباع خارجی در مرز چذابه در هفته گذشته خبر داد.

 پژمان بختیاری‌نیا گفت: در هفته گذشته ۱۵۸ نفر از کارشناسان و کارکنان حوزه بهداشت در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در مرز چذابه مستقر بودند و به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه کردند.

او می‌گوید: از چهارم تا دهم شهریورماه، غربالگری سندرمیک بیماری‌های واگیر برای ۹۸۷ هزار و ۱۴ زائر ایرانی و ۱۶ هزار و ۶۱۹ زائر اتباع خارجی در مرز چذابه انجام و ۲۸۴ مورد مشکوک به سندرم بیماری‌های واگیر شناسایی شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به استقرار ۲۲۳ نیروی سلامت محیط و کار مستقر در مرز چذابه گفت: در این مدت در مرز چذابه ۲ هزار و ۱۶۰ مورد بازرسی بهداشتی از مواکب، ۶۰ مورد نمونه‌برداری نمونه از آب آشامیدنی و ۲۱ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی برای آزمایش میکروبی انجام و ۲۸۸.۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف انسانی معدوم شده است.

بختیاری‌نیا گفت: ۸ نیروی سلامت خانواده مستقر در مرز چذابه مستقر بوده‌اند که مراقبت از چهار مادر باردار، مراقبت از چهار زن پرخطر عارضه‌دار، مراقبت از هشت سالمند دچار عارضه و مراقبت از یک کودک زیر پنج سال را انجام دادند.

به گفته او آموزش و اطلاع‌رسانی به ۷۴ هزار و ۵۷۴ زائر نیز انجام و ۹ هزار و ۱۳۹ رسانه آموزشی بین زائران توزیع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.