کاهش ۳۰درصدی طلاق و افزایش ۲۰درصدی ازدواج در استان بوشهر

استاندار بوشهر گفت: براساس آمار موجود در سه ماه نخست امسال ضمن کاهش ۳۰درصدی آمار طلاق دراین استان شمار ازدواج در این مدت ۲۰درصد افزایش یافته است.

احمد محمدی زاده روز دوشنبه در جمع مدیران این استان اظهار کرد: طرح‌های مهمی در قرارگاه جوانی جمعیت استان بوشهر مصوب و عملیاتی شده که نتیجه آن کاهش آسیب های اجتماعی شده است.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی ناکام مانده است افزود: جنگ فرهنگی دشمن در اولویت برنامه‌ها از طریق ابزارهای مختلف مورد توجه ویژه قرار گرفته و بیشترین آسیب‌پذیری در این حوزه است.

استاندار بوشهر گفت: در بوشهر اقدامات مهمی در عرصه مقابله با جنگ فرهنگی انجام شده است.

وی یادآورشد: در راستای جوانی جمعیت اقدامات لازم برای برگزاری ازدواج آسان در استان انجام شده است.

محمدی زاده افزود: نتیجه این اقدامات باعث شده تا پس از ماه صفر مراسم ازدواج آسان ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در استان برگزار شود.

محمدی‌زاده مقابله با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را در اولویت برنامه‌ها دانست و بیان کرد: ترویج فرهنگ نماز در جامعه مورد توجه قرار گرفته و تلاش برای جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی تمرکز بر دانشگاه‌ها و مدارس است گفت: ترویج فرهنگ ایثار و جهاد در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا در ایام سال تحصیلی جدید اقدامات مهمی انجام می‌شود.

استاندار بوشهر به مصوبات هیئت دولت در زیرساخت‌های فرهنگی پرداخت و بیان کرد: امسال به ۶۱ خبرنگار تسهیلات قرض‌الحسنه از محل تبصره ۱۶ پرداخت شده و این مهم همچنان ادامه دارد.

محمدی‌زاده بزرگترین رویداد فرهنگی را حماسه اربعین حسینی دانست و افزود: در اعزام مردم ولایت‌مدار استان بوشهر برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی تسهیلات لازم فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.