تأمین ۶۱۰ مترمکعب آب در مرز‌های ریمدان و میرجاوه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: به منظور رفاه هزاران زائر پاکستانی که برای رسیدن به کربلای معلی، از مرز زمینی ایران عبور می‌کنند، با کلیه امکانات در اختیار، امکان تأمین آب به میزان ۶۱۰ مترمکعب در مرز‌های ریمدان و میرجاوه فراهم شد.

علیرضا قاسمی گفت : در سال قبل با اجرای خط انتقال آب به طول ۱۱ کیلومتر، آب پایدار به سه راهی ریمدان منتقل شد و در سال‌جاری با احداث ایستگاه پمپاژ موقت تقویت فشار در این نقطه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه همزمان با ورود زائران امام حسین (ع) از مرز ریمدان، دستگاه آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز نصب و ۲۶ تانکر ثابت در نقاط مختلف پایانه مرزی ریمدان مستقر است، افزود: کلیه تجهیزات مورد نیاز از جمله دستگاه‌های کلریناتور و پمپ‌های تقویت فشار در محل مستقر، نصب و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

قاسمی اضافه کرد: با کلیه امکانات در اختیار از طریق ناوگان آبرسانی سیار تامین آب زوار اباعبدالله انجام می‌شود، که روزانه با ۱۰ دستگاه تانکر سیار از فاصله ۱۲۰ کیلومتری آب موردنیاز تامین و منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: همزمان با تامین و توزیع آب در ورودی ریمدان، روزانه کیفیت آب از طریق نمونه‌برداری و آزمایش کیفیت آب توسط کارشناسان بهداشت آب و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: اجرای ۲.۸ کیلومتر شبکه داخلی در بازارچه و پایانه مرزی ریمدان و همچنین ۱۱ کیلومتر خط انتقال از جادوزهی به صورت کامل به اتمام رسیده و همچنین اجرای ۳۵ کیلومتر دیگر در دستور کار قرار دارد که از این میزان تاکنون ۳ کیلومتر از خط اصلی و ۹ کیلومتر از خطوط فرعی آن احداث شده است.

وی با بیان اینکه این خط نیازمند ۲ باب مخزن ذخیره به حجم ۲۰۰۰ و ۱۰۰۰ و یک باب ایستگاه پمپاژ است، افزود: عملیات اجرایی این مهم نیز در دست اقدام است.

قاسمی، نصب انشعاب‌های سرویس بهداشتی و دوش‌های حمام، موکب‌ها، آشپزخانه و نانوایی را از دیگر اقدامات انجام شده در مرز ریمدان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از طریق مرز میرجاوه شاهراه ورود زائران پاکستانی قبل از رسیدن به کربلا است، گفت: در محل ورود عاشقان امام حسین (ع) در پایانه مرزی میرجاوه با توجه به تامین و استقرار زیرساخت‌های آبرسانی از سال گذشته، اکنون به طور روزانه بهداشت آب کنترل می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این، ۴ تانکر آب ثابت در محل مستقر و یک دستگاه تانکر آبرسانی سیار به ظرفیت ۱۲ هزار لیتر در ثانیه جهت برداشت آب شرب از آب‌شیرین‌کن RO فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار