نیجر خواستار خروج فوری سفیر فرانسه شد

نخست وزیر نیجر خواستار خروج فوری سفیر فرانسه از این کشور شد.

علی محمد الامین زین، نخست وزیر نیجر با تاکید بر لزوم خروج هر چه سریعتر سفیر فرانسه در نیامی از این کشور گفت: تمایل به حفظ روابط با پاریس وجود دارد، اما فرانسه اقدامات غیرقابل قبولی انجام می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وی روز دوشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: ما می‌خواهیم روابط خود را با فرانسه حفظ کنیم، اما پاریس اقدامات غیرقابل قبولی انجام می‌دهد و ما خواهان آن هستیم که سفیر فرانسه هر چه سریع‌تر کشورمان را ترک کند.

وی افزود: "دولت و شورای نظامی برای تامین امنیت در کشور با هم کار می‌کنند و نیرو‌های مسلح از جولای گذشته به پیروزی‌های بزرگی بر تروریست‌ها دست یافته اند. با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، دو شکایت به جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (ECOWAS) ارائه شد که این تحریم‌ها از دسترسی مردم به دارو و غذا جلوگیری می‌کند."

در ۲ سپتامبر، قوه قضائیه نیجر سفیر فرانسه را پس از خودداری از حضور در وزارت امور خارجه این کشور به نقض هنجار‌های دیپلماتیک متهم کرد.

دادستانی نیجریه در بیانیه‌ای از «مقامات مربوطه خواست تا تمامی اقدامات را برای اخراج سفیر فرانسه و خانواده‌اش انجام دهند» و تاکید کرد که سفیر فرانسه دیگر دیپلمات نیست و اجازه اقامت ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
کودتاچیا باید تعهد بدن ظرف شیش ماه انتخابات آزاد برگزار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
باید سفارت را تحریم محاصره کرد
آخرین اخبار