برگزاری آموزش صنایع دستی در شهرستان فنوج

آموزش هنرهای صنایع دستی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی «ره» و مرکز نیکوکاری پیامبر اعظم«ص» شهرستان فنوج آغاز شد .

 روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان؛  یوسف ریسی بیان کرد: با توجہ بہ اھمیت مھم صنایع دستی میراث فرھنگی، گردشگری و صنایع دستی شھرستان  فنوج اقدام بہ برگزاری یک دورہ کلاس سفال گری و سوزن دوزی پنوچی دوچ و پلیوار با ھمکاری کمیتہ امداد امام خمینی (رہ) و مرکز نیکوکاری پیامبراعظم (ص) نمودہ است. 

او افزود؛ ھدف از برگزاری این کلاسها آشنایی نسل جوان با پیشینہ تاریخی صنایع دستی شھرستان، تشویق و ترغیب جوانان و علاقمندان و معرفی فرصت های شغلی به منظور راه اندازی و تجهیز کارگاه های خانگی می باشد.
 
این مسئول بیان کرد این کلاسها در دو رده سنی زیر ۱۸سال برای آموزش سفال و بالای ۱۸سال برای آموزش سوزندوزی بہ مدت دو ھفتہ در محل اداره میراث فرھنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال برگزاری می باشد.

او گفت: تمام تلاش اداره میراث فرهنگی بر این است تا گامی موثر برای حمایت در جهت حفظ و احیاء رشته های فعال و نیمه فعال این حوزه بردارد چرا که در این صورت صنعتگران تولیداتی که بر اساس معیارهای ملی با رعایت هویت و اصالت باشند را وارد عرصه رقابت خواهند کرد و این نیز مستلزم آموزش بازاریابی ست که در تحقق این موضوع تلاش می کنیم.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار