انجام بیش از ۴۰ هزار آزمایش کلرسنجی در شهر‌ها و روستای استان بوشهر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: آزمایشگاه‌های تخصصی آب و فاضلاب موجود، سنجش سلامت و کیفیت آب در ۳۹ شهر و ۵۰۵ روستای تحت پوشش استان را به عهده دارند.

ابوالحسن عالی با اشاره به اهمیت آزمایش‌ها جهت اطمینان از سلامت آب آشامیدنی مردم تصریح کرد: در پنج ماه اول سال بیش از ۴۰ هزار آزمایش کلرسنجی در مناطق شهری و ۱۲۰ هزار نیز در روستا‌های استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مطلوبیت کلر آزاد باقیمانده آب آشامیدنی در مناطق شهری ۹۹ درصد و در مناطق روستایی استان نیز ۹۷ درصد است.

عالی ادامه داد: در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد هشت هزار و ۵۰۰ آزمون میکروبی کیفیت آب و فاضلاب، ۸۰۰ آزمون فیزیکی و شیمیایی (شامل۲۴ پارامتر) و پنجاه آزمون فلزات سنگین (شامل ۱۰ پارامتر) انجام شده که همگی بیانگر سلامت آب آشامیدنی مردم است.

وی یادآور شد: در اجرای برنامه ایمنی که در جهت ارتقاء کیفیت و کمیت انجام شده، براساس ارزیابی‌های صورت گرفته بوشهر جز استان‌های پیشرو درکسب گواهینامه کشوری ایمنی آب است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: تمدید گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵، شرکت کارشناسان آزمایشگاه‌های استان در آزمون‌های مهارت و راه اندازی آزمایشگاه بیولوژی از توانمندی‌های مرکز مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب است.

عالی همچنین از پذیرش انجام آزمایش‌های تخصصی آب و فاضلاب از کلیه دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌های دولتی و مجموعه‌های خصوصی خبر داد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی هشت طرح ارتقاء کیفی در استان بوشهر اظهار کرد: آب آشامیدنی در این استان در مناطق شهری و روستایی سالم و بدون هر گونه میکروب و مواد شیمیایی مضر است.

عالی تاکید کرد: سلامت و بهداشت آب، خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در تامین آب آشامیدنی در شهر‌ها و روستا‌های استان است که در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.