پارک بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های عمومی و خصوصی قصرشیرین

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : از ابتدای شروع پیاده‌روی اربعین از اول تا هیجدهم ماه صفر در مجموع بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های عمومی و خصوصی این شهرستان به صورت شناور پارک شده است.

محمد نجفی سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : با توجه به حجم بالای ورود زوار به شهر قصرشیرین ظرفیت ۱۰۱ هکتار پارکینگ‌ها با ظرفیت بیش از ۸۰ هزار خودرو به صورت کامل تکمیل شده و در راستای خدمات دهی بهتر به زائران با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته از ظرفیت زمین‌های حاشیه جاده اصلی و منطقه آزاد تجاری استفاده شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به سه برابر شدن حجم زایران بازگشتی از مرز خسروی ۹۰ درصد موکب‌ها در مسیر برگشت استقرار یافته اند و هم اکنون آمار زائران بازگشتی به کشور ۲ و نیم برابر تعداد زائرانی است که از مرز خسروی عازم کربلا می‌شوند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین اضافه کرد: بیش از ۳۰ موکب از قصرشیرین تا مرز خسروی کار خدمات رسانی به زائران اربعین را برعهده دارند که در آستانه اربعین و با توجه به موج بازگشت و پیک و حجم زائران ورودی بیشتر مواکب از مسیر رفت به مسیر بازگشت زوار تغییر مکان داده‌اند.
۲۵ درصد مواکب شرایط اسکان زایران را دارد

نجفی ادامه داد: با توجه به خستگی زائران در ۲۵ درصد مواکب شرایط اسکان و اطعام زوار فراهم شده و در هر وعده نیز بیش از ۱۵ هزار وعده غذا در قصرشیرین پخت و بین زائران توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۷۶۵ هزار زائر از مرز خسروی تردد کرده اند و گشت‌های تعزیرات نیز بر روند قیمت‌ها به خصوص در بحث حمل و نقل نظارت می‌کنند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین ادامه داد: در آستانه اربعین حسینی خروج زائران از مرز بدون هیچ گونه وقفه‌ای انجام می‌شود و هیچ مشکلی برای خروج و ورود زائران نداریم و هر زائری که به مرز مراجعه کند با کمترین زمان ممکن از این مرز می‌تواند به کربلا مشرف شود.

وی ادامه داد: خدمات رسانی به زائران تا بازگشت آخرین زائران توسط موکب‌ها انجام می‌شود و ادامه دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.