فرمانده مرزبانی فراجا :

امنیت پایدار در مرزهای کشورمان برقرار است

سردار گودرزی گفت: امنیت پایدار در همه مرزهای جمهوری اسلامی ایران برقرار است.

سردار احمد علی گودرزی  فرمانده مرزبانی فراجا  در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از نیازهای زائران اباعبدالله الحسین (ع) امنیت است و این امنیت در گرو دیپلماسی بسیار قوی ، موثر و اثربخش با مجموعه اقداماتی است که از اول امسال تا شهریور ماه صورت گرفته در نتیجه آن ۵۳ مرحله جلسه از سوی فرمانده‌هان هنگ مرزی و کلانتران مرزی در استان ها صورت گرفته و خود ما نیز چهارمرحله با فرمانده مرزبانی عراق و وزیر داخلی این کشور تشکیل جلسه در کشورمان و عراق داده ایم .

وی اظهار کرد: یک قرارگاه مشترک با حضور مرزبانی ۲ کشورجمهوری اسلامی ایران و عراق در مرزها شکل گرفته که تبادل اطلاعات به خوبی صورت می گیرد و به راحتی تبادل نظر در حوزه ۱۵ کیلومتری مطابق مجوزی که مرزبانی دارد انجام می شود و هماهنگی های بین ۲ طرف منجر به اشراف اطلاعاتی بسیار خوبی شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی بسیار خوبی ما در حریم مرز ها نسبت به کسانی که می‌خواهند نظم مراسمات را به هم بزنند داریم ، ادامه داد: امروز پیاده روی اربعین یک حماسه است و بیش از ۳۰ تا ۴۰ میلیون جمعیت زائر امام حسین علیه السلام هستند که خود این حرکت انفرادی ، سیاسی، اجتماعی و معنوی باعث تمدن بزرگ اسلامی در آینده می‌شود.

سردار گودرزی ادامه داد: امنیت پیاده روی اربعین توسط مرزبانان غیور کشورمان، مجموعه انتظامی و دستگاه‌های مختلف در کنار انتظامی هستند و کسانی که در دولت خدمت می‌کنند که امسال اقدام های بسیار زیادی نسبت به گذشته انجام داده اند و باعث روان شدن تردد شده اند تا زائران اذیت نشوند ،برقرار شده است.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلی است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار