معاون استاندار کردستان:

فاز توسعه‌ کارخانه‌ لاستیک بارز کردستان وارد مرحله‌ اجرا می‌شود

نوری گفت: فاز توسعه کارخانه لاستیک بارز کردستان بزودی در جریان دومین سفر رئیس جمهور به استان وارد مرحله اجرا می شود.

علی نوری در دیدار با مدیرعامل کارخانه لاستیک بارز کردستان گفت: از مدیران لاستیک بارز این انتظار وجود دارد افزایش تولید و اشتغال را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند، مجموعه‌ی استانداری خصوصا معاونت اقتصادی هم در این راه هماهنگی و حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: طرح توسعه و تأمین ارزی، دو مشکل اصلی کارخانه بارز کردستان، برای رونق تولید و افزایش حجم تولیدات باید مورد توجه جدی قرار گیرد. 

او در ادامه گفت: تلاش خواهیم کرد که بتوانیم در سفر آتی ریاست محترم جمهور به کردستان طرح توسعه و فاز دوم لاستیک بارز وارد مرحله‌ی اجرایی شود و در آینده‌ی نزدیک شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

 مدیرعامل لاستیک بارز  نیز در این دیدار اظهار کرد: برای اجرایی شدن طرح توسعه‌ی لاستیک بارز نیاز به حمایت مدیریت ارشد استان و بالاخص شخص استاندار هستیم و تقاضا داریم در جهت تسریع در صدور مجوز‌ها و اخذ تسهیلات بانکی دستورات لازم صادر شود.

کاوه مفاخری گفت: لاستیک بارز هم اینک زمینه‌ی اشتغال‌زایی ٩٠٠ نفر از جوانان نخبه و تحصیل‌کرده را فراهم ساخته که صد در صد بومی هستند، در صورت کمک و مساعدت برای به سرانجام رسیدن فاز دوم این کارخانه اشتغال‌زایی آن تا یک هزار و ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است احداث کارخانه‌ی لاستیک بارز در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در اردیبهشت ١٣٨٨ به کردستان به تصویب رسید.

این کارخانه در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار در حال حاضر با تولید ۲۸۰۰ تُن لاستیک در سال زمینه‌ی اشتغال مستقیم بیش از ۹۰۰ نفر را فراهم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.