روسیه: واشنگتن به دنبال سرپوش گذاشتن بر اهداف فعالیت‌های بیولوژیکی خود است

یک مقام ارشد وزارت دفاع روسیه می‌گوید آمریکا با انجام تحقیقات بیولوژیکی خود در کشور‌های ثالث به دنبال سرپوش گذاشتن بر ماهیت اصلی آن است.

ژنرال ایگور کریلوف، رئیس بخش دفاع رادیولوژیک، شیمیایی و بیولوژیکی نیرو‌های مسلح روسیه می‌گوید آمریکا به طور فعال تحقیقات بیولوژیکی خود را در کشور‌ها انجام می‌دهد و تلاش می‌کند از کشور ثالث برای پنهان کردن اهداف تحقیقات استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، این مقام وزارت دفاع روسیه می‌گوید آمریکا به ویژه علاقمند است تحقیقات بیولوژیکی خود را در غرب آسیا، آسیای جنوب شرقی و همچنین آفریقا انجام دهد. به گفته او اوکراین نیز به عنوان منطقه‌ای جداگانه برای پیشبرد برنامه‌های زیستی واشنگتن تعیین شده است.

کریلوف گفت: «واشنگتن تلاش‌های اداری، مالی و دیپلماتیکی برای کنترل بیولوژیکی جهان انجام می‌دهد. گستردگی فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی آمریکا نه تنها با اسناد دریافتی بلکه در اظهارات سیاستمداران این کشور نیز تأیید می‌شود». 

گفتنی است، پیش از این معاون اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه روسیه از آمریکا به خاطر فعالیت‌های بیولوژیکی این کشور توضیح خواسته بود. 

در همین راستا، رابرت کندی جونیور، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا نیز ماه گذشته فاش کرد که کشورش آزمایشگاه‌های بیولوژیکی را در اوکراین به عنوان بخشی از برنامه‌های سلاح‌های بیولوژیکی خود ساخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار