استقبال سازمان ملل از عادی شدن روابط میان ایران و عربستان

سازمان ملل متحد از تبادل سفرا میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی و عادی شدن روابط میان تهران و ریاض استقبال کرد.

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در خصوص تبادل سفرا میان عربستان و ایران به خبرنگاران گفت: ما از هر اقدام کشور‌ها برای عادی سازی روابط با یکدیگر استقبال می‌کنیم. این همیشه یک گام مثبت به سمت جلو است.

فرحان حق همچنین درباره درخواست احتمالی هند برای تغییر نام این کشور به بهارات گفت: در مورد ترکیه که اسم تغییر کرد، ما یک درخواست رسمی تغییر نام دریافت کردیم. بدون شک اگر چنین درخواست‌هایی دریافت شود ما آن‌ها را درنظر می‌گیریم.

همزمان با سفر علیرضا عنایتی سفیر ایران به ریاض، عبدالله العنزی سفیر جدید عربستان سعودی نیز ۱۴ شهریور ماه وارد تهران شد.

با ارتقای روابط ایران و عربستان به سطح سفیر، دو کشور پس از هفت سال روابط خود را در عالی‌ترین سطح به طور رسمی از سر گرفتند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در دیدار با سفیر جدید ایران در عربستان پیش از سفر به ریاض، تاکید بر توسعه و تعمیق سیاست همسایگی، تحکیم رابطه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را با توجه به فرصت‌های همکاری در حوزه‌های دوجانبه و چند جانبه با اهمیت دانست.

رئیس جمهور نیز با تأکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تحکیم مناسبات با همسایگان، از ایران و عربستان به عنوان دو کشور تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام یاد کرد و خواستار بهره‌برداری از توانمندی‌های موجود برای توسعه مناسبات تهران و ریاض شد.

سید ابراهیم رئیسی در این دیدار با تأکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تحکیم مناسبات با همسایگان، از ایران و عربستان به عنوان دو کشور تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام یاد کرد و خواستار بهره‌برداری از توانمندی‌های موجود برای توسعه مناسبات تهران و ریاض شد.

رئیس جمهور گفت: همکاری ایران و عربستان و افزایش همکاری کشور‌های منطقه در ابعاد دو جانبه و چندجانبه و در زمینه مسائل جهان اسلام در دو سطح دولتی و مردمی موجب اعتلای جایگاه کشور‌های منطقه در معادلات منطقه‌ای و جهانی شده و زمینه مداخلات خارجی را محدود خواهد کرد.

علیرضا عنایتی پیش‌تر معاون سفارت ایران در ریاض، سفیر کشورمان در کویت و دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس بود. العنزی سفیر جدید عربستان در ایران نیز که یک چهره اقتصادی و سیاسی شناخته می‌شود، پیش از این سفیر عربستان در عمان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
برای ظهور امام زمان حضرت مهدی (عج) دعا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
سازمان ملل کیلو چنده که استقبال کنه یا نکنه
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۰:۰۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
سلام،

سازمان ملل:
اغتشاشات اریتره تبارها علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم می کنیم.

برو خیر ندیده، برو مواجب بگیر.
Iran (Islamic Republic of)
سالار ایرانی
۰۹:۱۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
چه فایده ، چی گیر ملت اومده ، پول بلوکه شده را گرفتیم با عربستان دوستی کردیم اما چه اتفاقی جدیدی در این کشور رخ داده ،آیا بهتر نیست مسئولین محترم یه مقداری چشم و گوششون را بیشتر باز کنن ، گرانی های سرسام آور هر روز موجی از ناامیدی را در بین مردم به راه میندازه ، برنج آشغال هندی پارسال 300 بود امسال شده 600 ، گوشتی که پارسال تا 200 رفت الان شده 500 ، با این درآمدهای کم و یارانه ناچیز چه جوری می تونیم از عهده مخارج بربیایم ، افرادی می شناسم یکساله نتونستن یک کیلو گوشت قرمز بخرن ، یعنی شما مسئولین این چیزا را نمی دونید یا خودتونو به ندونستن زدید ....حیف این ملت عزیز نیست که اینجوری باید زجر بکشند ، بخدا بهترین مردمان دنیا تو ایرانه قدر این ملت را بدونید و اگه نمی تونید شجاعت داشتته باشید و برید کنار افراد نخبه بیاین جای شما تا گشایش در این مملکت باز بشه و دوباره بارقه های امید به دل ملت برگرده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
کدوم عادی؟!وقتی نمیخادایران پیشرفت کنه
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۸:۴۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
سلام خدابرعربستان سعودی ""
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۸:۴۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
سازمان ملل خودش یه نهادغیرقانونی ونامشروعه که بایدبره گمشه به جهنم خودشم میدونه ""
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
آخه چه قدر میخواین رو این موضوع مانور بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
اتحاد این دو کشور آرامش مسلمانهاست
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۷:۴۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
سازمان ملل هم حرف بیخودزیادمیزنه ""
آخرین اخبار