کرملین: از نظر قانونی گروهی به نام واگنر وجود ندارد

کاخ ریاست جمهوری روسیه با اشاره به قرار گرفتن گروه واگنر در لیست سیاه انگلیس تاکید کرد که این گروه دیگر از نظر قانونی وجود ندارد.

کاخ ریاست جمهوری روسیه پس از اینکه انگلیس اعلام کرد واگنر را یک گروه تروریستی می‌داند، گفت که گروه شبه نظامی واگنر از نظر قانونی وجود ندارد.

براساس گزارش رویترز، سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس، واگنر یک گروه شبه نظامی که قبلا توسط یوگنی پریگوژین اداره می‌شد را «خشونت‌آمیز و مخرب» توصیف کرد و ادعا کرد که به عنوان «ابزار نظامی روسیه ولادیمیر پوتین در خارج از کشور» عمل می‌کند.

از سوی مقابل دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: چیزی برای اظهار نظر وجود ندارد. شاید بتوان گفت که از نظر قانونی، چنین گروهی وجود ندارد. 

واگنر در سوریه، لیبی و تعدادی از کشور‌های آفریقایی فعالیت داشته است. این سازمان برای جنگ در اوکراین هزاران سرباز  به خدمت گرفت و نیروی تهاجمی اصلی را برای حمله روسیه به شهر باخموت فراهم کرد. اما در ژوئن سال جاری، شورش کوتاهی را علیه مقامات ارشد ارتش در روسیه به راه انداخت که توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به عنوان خیانت محکوم شد.

در ۲۳ آگوست، پریگوژین و ستوان‌های ارشدش بر اثر سقوط یک جت شخصی، کشته شدند.

بقایای نیروی جنگی روسی واگنر اکنون در بلاروس مستقر هستند. مشخص نیست خدمات امنیتی که این کشور به چندین کشور آفریقایی از جمله مالی و جمهوری آفریقای مرکزی ارائه می‌دهد چه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار