توافق مسکو و آنکارا برای صادرات یک میلیون تن غلات به آفریقا

رسانه‌های بین المللی اعلام کردند پوتین و اردوغان برای صادرات یک میلیون تن غله به قاره آفریقا به توافق رسیدند.

روسیه اعلام کرد که ترکیه برای همکاری درخصوص صادرات یک میلیون تن غلات که روسیه قصد دارد با کمک قطر با هزینه کمتری به آفریقا ارسال کند، توافق اولیه انجام داده است.

روزنامه قرار چاپ ترکیه در این خصوص نوشت که این توافق اولیه در دیدار اخیر اردوغان و پوتین روسای جمهور ترکیه و روسیه در سوچی صورت گرفت و جزئیات فنی آن به زودی مشخص خواهد شد.

براساس گزارش شبکه ویون، مسکو پس از خروج از توافق یک ساله در ماه ژوئیه که به اوکراین اجازه می‌داد غلات را از بنادر دریای سیاه خود به طور ایمن حمل کند، این طرح را ارائه کرد تا از افزایش قیمت مواد غذایی، جلوگیری کند.

روسیه به کشور‌های آفریقایی که برخی از آن‌ها با کمبود مواد غذایی مواجه بوده‌اند، غلات رایگان یا با تخفیف بسیار زیاد ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس، الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه به خبرنگاران گفت که پیش بینی می‌کند در آینده نزدیک با همه طرف‌ها همکاری کند تا تمام جزئیات فنی طرح تحویل را مشخص کند. غلات روسیه توسط ترکیه صادر خواهد شد، اگرچه مشخص نیست که دخالت ترکیه دقیقاً چه چیزی را در پی خواهد داشت.

مسکو تاکید می کند که از توافق قبلی خارج شده است، زیرا غرب موانع مربوط به تحریم‌ها را برای صادرات غلات و کود‌های شیمیایی خود از بین نبرده است. با این حال، مسکو همچنین شکایت کرد که به اندازه کافی از مواد غذایی موجود در توافقنامه دریای سیاه به فقیرترین کشور‌های جهان نمی‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار