افتتاح ساختمان جدید مرکز کارشناسان رسمی دادگستری گیلان

ساختمان جدید مرکز کارشناسان رسمی دادگستری گیلان امروز با حضور رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده‌ قوه‌ قضاییه در رشت افتتاح شد.

این ساختمان که حدود ۲۰۰ متر مساحت دارد در بلوار مدرس رشت و حوالی میدان امام حسین واقع شده است و برای ساخت آن ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده‌ی قوه‌ی قضائیه در این مراسم از راه اندازی و فعالیت مرکز کارشناسان رسمی دادگستری در ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار کارشناس در ۸۰ رشته‌ی تخصصی به ارایه فعالیت و خدمت در سراسر کشور مشغولند.

حسن عبدلیان پور همچنین توسعه‌ی خدمات کارشناسی به مردم، دستگاه‌های اجرایی و حوزه‌های قضایی را از مهمترین اهداف راه اندازی مراکز کارشناسان رسمی دادگستری در استان‌ها اعلام کرد و افزود: عدالت قضایی در بستر تحقق اتقان صدور رای از پیامد‌های این کارکرد‌های تخصصی ست.

وی ارتقاء سطح مهارت‌های فنی کارشناسان رسمی دادگستری را در ارتقاء کیفی ارایه‌ی خدمات به ارباب رجوع موثر دانست و گفت: در همین رابطه برپایی دوره‌های مهارت افزایی بدو خدمت و ضمن خدمت در دستور کار قرار گرفته و اکنون در مناطق هشت گانه‌ی کشور در حال انجام است و استان‌های گیلان، مازندران، البرز و قزوین در زمره‌ی منطقه‌ی هفت دسته بندی شده اند و محوریت و میزبانی این منطقه نیز بر عهده‌ی استان گیلان است.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری گیلان نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر ۷۵۰ کارشناس عضو این مرکز هستند و در ۶۰ رشته‌ی تخصصی به ارایه‌ی مشاوره‌ها و دیدگاه‌های کارشناسانه‌ی خود را در حوزه‌های مختلف قضایی، حقیقی و حقوقی می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.