رئیس سابق موساد: در اسرائیل آپارتاید مشهود است

رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در هشداری اعلام کرد که این رژیم باید سریع تصمیم بگیرد وگرنه در معرض فروپاشی است.

«تأمیر پاردو» یازدهمین رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، در مصاحبه با آسوشیتدپرس، گفت که مدعی شد که نوع رفتار با فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی، نمونه بارز آپارتاید بودن اسرائیل است.

پاردو بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به عنوان رئیس موساد منصوب بود و اکنون می‌گوید: اسرائیل یک دولت آپارتاید دارد. در سرزمینی که دو نفر تحت دو نظام حقوقی مورد قضاوت قرار می‌گیرند، یعنی یک دولت آپارتاید داریم.»

آپارتاید یک سیستم تفکیک نژادی نهادینه شده در آفریقای جنوبی از سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۹۴ بود که در آن اقلیت سفید پوست کنترل سیاسی کاملی بر اکثریت جمعیت سیاه پوست داشت.

پاردو در همین راستا توضیح داد: «یهودیان اسرائیلی می‌توانند آزادانه در سراسر کشور به جز نوار غزه که محاصره شده است، تردد کنند، در حالی که فلسطینی‌ها برای ورود به اسرائیل نیاز به مجوز دارند و مجبور هستند از پست‌های بازرسی در کرانه باختری عبور کنند. اصطلاح آپارتاید افراطی نیست، و یک واقعیت است.»

پاردو نگفت که آیا در زمانی که مسئولیت موساد را برعهده داشت، چنین دیدگاهی در مورد رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها داشته است یا خیر. اما، او مدعیست که در زمان ریاست جمهوری، بار‌ها از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خواسته بود تا درباره مرز‌های اسرائیل تصمیم بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار