افزایش بی اعتمادی اقتصادی در بورس‌های بزرگ اروپا

با توجه به افزایش بی اعتمادی سرمایه گذاران به سیاست‌های اقتصادی در اروپا امروز بورس‌های بزرگ اروپا سود خود را حذف کردند.

بورس‌های بزرگ اروپا در زنگ افتتاحیه روز جمعه، سود‌های ثبت شده را حذف کردند، زیرا نگرانی‌ها در مورد اقتصاد منطقه اعتماد سرمایه‌گذاران را متزلزل کرده است.

به گزارش تله تریدر، تولید ناخالص داخلی (GDP) منطقه یورو در سه ماهه دوم با سرعت کمتر از حد انتظار افزایش یافت و نگرانی‌ها را در مورد حرکت رو به جلوی سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی کشورهای اروپایی افزایش داد.

در ساعت ۱:۵۴ بعد از ظهر CET، DAX فرانکفورت ۰.۳۷% کاهش یافت، یورو Stoxx ۵۰، ۰.۲۸% کاهش یافت، CAC ۴۰ ثابت بود و FTSE ۱۰۰ لندن ۰.۱۲% سقوط کرد. یورو در برابر دلار بدون تغییر بود و به همان ارزش ۱.۰۶۹۹۳ معامله شد. پوند استرلینگ ۰.۰۶% در برابر دلار افزایش یافت و یک دقیقه بعد به ۱.۲۴۷۸۶ فروخته شد.

این در حالی است که روز گذشته وزارت اقتصاد و فناوری آلمان، غول اقتصاد اروپا اعلام کرد تولید صنعتی تعدیل شده پس از کاهش ۱.۴ درصدی در ژوئن ۲۰۲۳، ۰.۸ درصد به صورت ماهانه در ژوئیه ۲۰۲۳ کاهش یافت. این خبر در حالی است که تحلیلگرانی که در نظرسنجی پرتال DailyFX شرکت کردند، انتظار داشتند که این شاخص در ماه مذکور به میزان ۰.۵ درصد به صورت ماهانه کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار