دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر منصوب شد

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی، امیر عبدالحسینی را به عنوان دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر منصوب کرد.

محمود سالاری، به پیشنهاد محمد خراسانی‌زاده رئیس شورای سیاستگذاری شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر و موافقت اعضا در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری این رویداد هنری، امیر عبدالحسینی را به عنوان دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، برگزیده و معرفی کرد.

در حکم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به عبدالحسینی آمده است: «جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، باشکوه‌ترین رویداد هنری در عرصه هنر‌های تجسمی ایران اسلامی است و ثمره‌ای بی‌بدیل از شایستگی‌ها و دستاورد‌های پیشکسوتان، اساتید ارجمند و شور و شوق خلاقانه هنرمندان جوان این عرصه شمرده می‌شود.

به همین منظور با عنایت به تعهد، سوابق و تجارب ارزنده جناب‌عالی به موجب این حکم به عنوان «دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر» منصوب می‌شوید.

امید است در سایه الطاف الهی و با همفکری و همکاری سایر اعضاء و بهره‌گیری از تمام توان و قابلیت‌های مرکز هنر‌های تجسمی نسبت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد در سایه توجهات حضرت، ولی عصر (عج)، موفق و مؤید باشید.

امیر عبدالحسینی، مدیر هنری، پژوهشگر، هنرمند و مدرس شناخته شده رشته طراحی گرافیک است. او عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک، انجمن علمی هنر اسلامی و انجمن علمی هنر‌های نمایشی است و معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت هنر‌های تجسمی و امور موزه‌های شهرداری تهران، ریاست موزه هنر‌های دینی امام علی (ع)، سردبیری نشریات تخصصی هنر‌های تجسمی، رییس دفتر خدمات فرهنگی هنری و مدیر آتلیه هنر‌های تصویری مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و مسئولیت‌های متعدد دیگری در سوابق اجرایی و هنری‌اش دیده می‌شود.

دبیری بیش از ۲۰ رویداد ملی و بین‌المللی هنر از جمله سومین جشنواره تجسمی «هنر جوان»، نمایشگاه استادان بزرگ نستعلیق، سوگواره پوستر‌های عاشورایی، سومین جشنواره بین‌المللی هنر‌های تجسمی فجر، نمایشگاه بزرگ خیالی‌نگاران، آرت‌اکسپوی تهران، جایزه جهانی بیداری، سوگ‌نگاره‌ها، ستاد بزرگداشت حکیم نظامی و  از دیگر سوابق این هنرمند برشمرده می‌شود.

فعالیت در عرصه اقتصاد هنر و صنایع خلاق فرهنگی در کنار اهمیت به هنر‌های میان‌رشته‌ای و توجه به جنبه‌های کاربردی هنر نیز در کارنامه کاری و هنری عبدالحسینی مورد توجه است.

امیر عبدالحسینی پیش از این نیز به عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، معرفی شده بود.

شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر به همت اداره کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت موسسه توسعه هنر‌های تجسمی معاصر، موزه هنر‌های معاصر تهران و مراکز معتبر هنری کشور زمستان امسال برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار