مدیرکل کمیته امداد استان ایلام خبر داد

آغاز طرح غربالگری خانواده‌های مددجویان ایلامی

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: طرح غربالگری با هدف ارتقاء سطح سلامت، تندرستی و شاخص‌های بهداشتی مددجویان انجام می‌شود.

طاهری مدیرکل کمیته امداد استان ایلام اظهار کرد: این طرح شامل بیماری‌های قلبی و عروقی است که از طریق ویزیت، کنترل فشار خون، قند، کلسترول و بررسی شاخص توده بدنی (bmi) و با مشارکت کمیته امداد و معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: طرح غربالگری در بین گروه‌های سنی ۴۰ تا ۶۵ سال و در مرحله نخست برای ۲ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان انجام می‌شود و در قالب برنامه خطرسنجی و دارا بودن شرایط غربالگری در همه شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام مطرح کرد: در کنار انجام معاینات و اقدامات پزشکی برای مشمولان این طرح، برنامه‌های دیگری مانند توزیع سبد‌های بهداشتی و برگزاری کلاس‌های آموزش برای مددجویان رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی شهرستان‌ها در زمینه بهداشت و سلامت روان برگزار می‌شود.

در مراحل پایانی این طرح چنانچه بیمارانی به آزمایش‌های پاراکلینیکی تخصصی نیاز داشته باشند به سطح بالاتر ارجاع داده می‌شوند و تحت درمان‌های تخصصی قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.