استاندار ایلام خبر داد

تردد از مرز مهران از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گذشت

استاندار ایلام گفت: تردد در مرز بین المللی مهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

 حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام با اشاره به رشد ۹ درصدی مترددین مرز مهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گفت: سال قبل کل مترددین مرز مهران ۳ میلیون و ۶۰ هزار نفر بود که از اول صفر تاکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار از مرز مهران تردد کردند که این مقایسه، رشد ۹ درصدی تردد زوار از مرز مهران نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی در نشست ستاد اربعین استان، با قدردانی از تمام اعضای ستاد اربعین استان، مردم شهرستان‌های ۱۲گانه استان و خادمان اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: با کمک همه مردم و مسئولان اربعین امسال به خوبی برگزار شد و زوار با آسودگی خاطر به زیارت عتبات عالیات رفتند و در برگشت نیز تمهیدات خوبی اندیشده شد که زوار در کمترین زمان به مقاصد خود انتقال داده شوند.

بهرام نیا خدمات‌رسانی به زوار را یک موهبت الهی ذکر کرد و عنوان داشت: این موهبت الهی نصیب مردم استان ایلام به ویژه مردم شهر مهران شده است که با تمام وجود از زوار پذیرایی کردند و میزبانی شایسته برای عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بودند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام به آمار کل ورود و خروج از پایانه مرزی مهران از اول صفر تاکنون اشاره کرد و گفت: جمع کل خروج از پایانه مرزی مهران از اول صفر تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و میزان ورودی به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار رسید.

وی گفت: از ۶۰۰ هزار تبعه خارجی در کشور عراق، ۱۳۰ هزار نفر تاکنون از مرز مهران وارد کشور شدند.

استاندار ایلام ادامه داد: روز گذشته ۲هزار و ۲۰۰ و از بامداد تا صبح امروز ۷۵۰ دستگاه اتوبوس زوار را به محل سکونت خود انتقال دادند.

وی گفت: با دستور معاون اول رئیس جمهور و پیگیری‌های وزیر کشور از تمامی استان‌ها برای تسریع در انتقال زوار به مقاصد خود اتوبوس وارد مهران شد.

وی بر لزوم ثبت و ضبط اموال برای اربعین سال آینده تاکید کرد و افزود: هر مدیر مربوطه ستاد اربعین استان قبل از خروج از مهران، اموال مورد استفاده در اربعین را ثبت و ضبط کند.

وی همچنین ضمن تاکید بر پاکسازی و نظافت کامل شهر مهران، گفت: از امروز ظرف یک هفته شهر مهران، پایانه شهید سلیمانی و پایانه مسافربری برکت باید پاکسازی شود.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام بیان کرد: انتقال زوار با ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان صفر بر اساس نرخ مصوب اربعین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.