زوایای پنهان دیدار عوامل رسانه‌های معاند با وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی

سیاست حمایت رژیم صهیونیستی از اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران در تمام سال‌های پس از انقلاب حقیقتی غیر‌قابل‌کتمان بوده است.

دیدار وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با عوامل رسانه‌های فارسی‌زبان را می‌توان حمایتی دانست که رژیم اسرائیل از اپوزیسیون انجام می‌دهد و اکنون آن را علنی می‌کند تا شاید با این حربه بتواند برای فرار از مشکلات داخلی خود، افکار عمومی جامعه صهیونیستی را در آستانه سالگرد اغتشاشات به مسائل فرامنطقه‌ای سوق دهد. 

نباید فراموش کرد، هرگاه بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی افزایش می‌یابد، به‌خصوص در ماه‌ها و هفته‌های اخیر که برای مدیریت بحران داخلی خود با شکست مواجه شده و اختلاف‌ها و انشقاق زیادی در میان مقامات صهیونیستی ایجاد شده است، می‌بینیم که تل‌آویو در این بزنگاه‌ها با ایجاد موضوعات مختلف، در تلاش است افکار عمومی خود را به دیگر موضوعات منطقه‌ای سوق دهد. کمااینکه نشست وزیر خارجه لیبی با همتای صهیونیستی را درهمین راستا می‌توان دانست تا آنجا که با استفاده از فضای رسانه‌ای، دخالت در امور داخلی طرابلس را دنبال کردند تا افکار عمومی خود را از مشکلات داخلی به دیگر مسائل متوجه سازند.

پس از سفر رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی و حمایت ویژه رژیم صهیونیستی از اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه هفته گذشته جمعی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ضدانقلاب با «گیلا گملیئل» وزیر اطلاعات این رژیم دیداری داشتند، این دیدار هر چند با هدف افزایش فشار رسانه‌ای بر نظام جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده شده است؛ اما به باور بسیاری از تحلیلگران در پس‌پرده، دور کردن فشار‌های داخلی از رژیم صهیونیستی با بحران‌آفرینی در سایر کشور‌ها را دنبال می‌کند.

حمایت صهیونیست‌ها از اپوزیسیون ایران

سیاست حمایت رژیم صهیونیستی از اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران در تمام سال‌های پس از انقلاب حقیقتی غیر‌قابل‌کتمان بوده؛ اما در سال‌های اخیر شکلی علنی و بدون سانسور به خود گرفته است. رژیم صهیونیستی از بازیگرانی است که همواره تلاش کرده علیه جمهوری اسلامی ایران تهدیداتی را اعمال کند و همراه با چند کشور دیگر اصلی‌ترین رقبایی است که علیه ایران اقدامات خصمانه انجام داده است. طی چند سال گذشته با توجه به قدرت روزافزون مقاومت، افزایش بازدارندگی و میزان تأثیرگذاری آن بر امنیت خود، تحولات کرانه باختری و جدی‌شدن حضور مقاومت در کرانه باختری، این رژیم به سمت اقدامات مختلف علیه جمهوری اسلامی پیش رفته که برخی در گذشته نیز اجرا می‌شد و بعضی دیگر روش جدید رژیم صهیونیستی است. اقدامات امنیتی علیه ایران و گروه‌های مقاومت مثل ترور‌های هدفمند دانشمندان هسته‌ای و خرابکاری در تأسیسات و اماکن نظامی و مهم کشور بخشی از این تلاش‌ها بوده؛ اما موردی که شاید در چند سال اخیر نوپدیدتر است، ورود رژیم صهیونیستی به فضای جنگ نرم با ایران از طریق رسانه‌ها و اپوزیسیون خارج از کشور است.


بیشتربخوانید 


تجزیه‌طلبان میهمان وزیر اطلاعات صهیونیست‌ها

برخی از اعضای اپوزیسیون به دنبال تجزیه‌طلبی، تغییر نظام و مباحث مختلف هستند و به همین دلیل شاهد فعال‌شدن رژیم صهیونیستی در این‌باره هستیم، البته در گذشته فعالیت‌های این رژیم به شکل امنیتی و پنهان بود؛ اما طی سال‌های اخیر و به‌خصوص یک سال گذشته این اقدامات آشکار انجام می‌شود و این رژیم به دنبال تنش‌آفرینی است.

همسو با سیاست تنش‌آفرینی در کشورمان و پس از سفر برخی مقامات ضدانقلاب همچون ربع پهلوی به رژیم صهیونیستی که بعد از سال‌ها اتفاق افتاده، همچنین راه‌اندازی کمپین‌های مجازی به نظر می‌رسد این اقدامات وارد فضای جدیدی شده و نشست اخیر وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با فعالان رسانه‌ای فارسی‌زبان نیز در این رابطه قابل‌تحلیل است.

کارکرد رژیم صهیونیستی حتی در مقابل اپوزیسیون ضدانقلاب نیز مزورانه است و از یک خط‌مشی و نگاه ثابت برخوردار نیست، رژیم صهیونیستی به دنبال منفعت خود علیه جمهوری اسلامی ایران بوده و این جریان‌ها همگی ابزار دست این رژیم هستند. رژیم صهیونیستی در تلاش است تا رهبر فکری رسانه‌های معاند و فارسی‌زبان خارج از کشور باشد تا شاید در جبهه نرم رسانه‌ای، توطئه‌های و اهداف منطقه‌ای خود را دنبال کند.

منبع: صبح نو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.