پایان مسابقات بین المللی شمشیربازی در اصفهان

سومین دوره رقابت‌های بین المللی شمشیربازی جام روزبه سرهنگ پور با معرفی برترین‌ها در اصفهان به پایان رسید.

 مسابقات بین‌المللی جام روزبه سرهنگ‌پور در رشته شمشیربازی اسلحه سابر امروز در سالن آکادمی روزبه سرهنگ‌پور در اصفهان برگزار شد.


در مرحله نیمه نهایی این مسابقات محمد رهبری با نتیجه ۱۵ بر ۹ برابر علی پاکدامن به پیروزی رسید و محمد فتوحی نیز ۱۵ بر ۹ مغلوب فرزاد باهر شد تا نتیجه مسابقه قهرمانی کشور بار دیگر تکرار شود.


در فینال این مسابقات رهبری با برتری ۱۵ بر ۶ برابر باهر به عنوان قهرمانی دست یافت. در نهایت فرزاد باهر ارسباران دوم شد و پاکدامن و فتوحی هم به عنوان سوم مشترک دست یافتند.


رئیس فدراسیون شمشیربازی با بیان اینکه رقابت‌های بین المللی شمشیربازی جام روزبه سرهنگ پور چند سالی است در تقویم فدراسیون جهانی شمشیربازی ثبت شده است گفت: این رقابت‌ها امسال برای سومین سال است که برگزار شده و ۳۰ شمشیرباز از کشور‌های ایران، گرجستان، عراق، ترکیه و ازبکستان حضور داشتند.


علیرضا پور سلمان افزود: کشور‌های پاکستان، کویت هم قرار بود در این مسابقات حاضر شوند که به دلیل نزدیکی به رقابت‌های بازی‌های آسایی هانگژو از حضور در این رقابت‌ها انصراف دادند.


او گفت: این مسابقات دارای امتیاز جهانی است و برترین‌ها دارای امتیاز در رتبه بندی جهانی خواهند شد و امتیاز شمشیربازان برای کسب سهمیه المپیک لحاظ خواهد شد.


پور سلمان افزود: این رقابت‌ها جدای کسب امتیاز جهانی یک فرصت مناسب برای شمشیربازان نوجوانان و جوان کشورمان خواهد یود تا در میادین بین المللی و مقابل بهترین‌های جهان کسب تجربه کنند.


رئیس فدراسیون شمشیربازی کشورمان گفت: این مسابقات در بخش مردان و اسلحه سابر برگزار شد و امیدواریم که شمشیربازی اسلحه سابر کشورمان که از برترین‌های دنیا هستند ضمن کسب سهمیه المپیک نشان این مسابقات که دوره گذشته حق ما بود و کسب نکردیم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حتما کسب کنیم و در بازی‌های آسیایی هانگژو هم نقره دوره گذشته را به طلا تبدیل کنیم.


این مسابقات با حضور ۳۰ سابریست از کشور‌های ایران، عراق (شش نفر)، ازبکستان (دو نفر) و گرجستان (یک نفر) پیگیری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.