توزیع کود کشاورزی در جویبار

۷ هزار و ۱۳۰ تن کود شیمیایی یارانه‌ای بین کشاورزان شهرستان جویبار توزیع شد.

عبدالله رحیمی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جویبار با بیان اینکه برای افزایش تولید محصولات کشاورزی همزمان با حفظ منابع آب و خاک می‌توان با مصرف بهینه کود افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی را فراهم کرد، گفت: برای حمایت از تولید محصولات کشاورزی، ۷ هزار و ۱۳۰ تن انواع کود‌های شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون بین کشاورزان شهرستان جویبار توزیع شد.

او افزود: این کود‌ها شامل ۵ هزار و ۶۴۷ تن اوره، ۵۷۹ تن کود فسفاته و ۹۰۴ تن کود پتاس بود که توسط ۱۴ کارگزاری فعال در این شهرستان تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان جویبار با بیان اینکه نظارت و پایش بر مراکز توزیع کود انجام می‌شود تا کود به طورعادلانه بین کشاورزان توزیع شود، گفت: توزیع کود بر اساس ثبت متقاضیان دریافت آن در سامانه جامع پهنه بندی انجام می‌شود تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

او افزود: با هماهنگی مرکز جهاد کشاورزی با کارگزاری‌ها توزیع کننده کود امسال شاهد افزایش تزریق کود شیمیایی به ویژه کود اوره در این شهرستان بودیم و مشکلی از نظر کمبود کود نداشتیم و نظارت و کنترل بر کارگزاری‌های توزیع کود توسط اکیپ‌های نظارتی به صورت دائم در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار