۲۰ سالن سینمای فعال در البرز وجود دارد

معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: در این استان هفت پردیس سینمایی با ۲۰ سالن فعال وجود دارد.

سید محمود سرباز  با بیان این که بیشتر این سالن های سینما در شهرستان کرج مستقر هستند، افزود: متاسفانه شهرستان های نظرآباد، طالقان و اشتهارد فاقد سالن سینما هستند.

وی در توصیف وضعیت سالن های سینمای استان بیان کرد: پردیس های سینمایی ساویز سه سالن، پرشین مهرشهر چهار سالن، الهیه گرمدره سه سالن، هجرت کرج ۲ سالن، ۹ دی هشتگرد ۲ سالن و اکومال مشکین دشت ۶ سالن دارند.

معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان این که ۲ طرح  سینمایی در استان داریم که تاکنون فقط در حد طرح مانده است، اظهار کرد: این سالن های سینما بیشتر فقط جوابگوی نیاز کرج است و این شهرستان به لحاظ وضعیت سرانه صندلی های سینما در حد متوسط است.

سرباز گفت: سال گذشته طرح سینمایی الهیه گرمدره که سالن ها خوابیده بود فعال شد و مورد بهره برداری در این منطقه کم برخوردار قرار گرفت.

سینما سیار جوابگوی نیاز شهرستان های فاقد سینما

معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ادامه داد: از سه ماه پیش برای شهرستان هایی که فاقد سالن سینما هستند سینما سیار در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه امروز روز ملی سینما هست، اضافه کرد: به همین مناسبت ساعت هشت امشب یکی از فیلم های روزی که بر روی پرده های سینما قرار دارد، در منطقه محروم و کم برخوردار مهدی آباد چهارباغ برای عموم اکران می شود.

معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: همچنین پش از ایام عزاداری ماه صفر سه اکران دیگر در مناطق محروم شهرستان چهارباغ با سینما سیار خواهیم داشت.

سرباز افزود: پس از ایام عزاداری نیز به مناسبت روز ملی سینما از هنرمندان حوزه سینمای استان البرز با حضور بزرگان این عرصه در مراسمی تجلیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.