توزیع ۷۰۰۰ دُز واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های بوشهر

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از اواسط شهریور تاکنون بیش از هفت هزار دُز واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان توزیع شده است.

یحیی رضایی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توزیع واکسن آنفولانزای خارجی تولید هلند و فرانسه از نیمه نخست شهریور در داروخانه‌های استان آغاز شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به توزیع بیش از هفت هزار دُز واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان بوشهر گفت: اکنون تزریق واکسن‌های هلندی و فرانسوی برای سنین ۶ ماه به بالا مورد تأیید است.

رضایی بابیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا از شهریور تا آبان است، گفت: در صورت تزریق نکردن واکسن در زمان مناسب، تزریق آن تا پایان آذر و حتی دیرتر نیز بخصوص در افراد پرخطر توصیه می‌شود.

وی گفت: بهتر است تمام افراد بالای ۶ ماه واکسن آنفولانزا را تزریق کنند، ولی در صورت کمبود کودکان ۶ ماه تا ۵ سال، بزرگ‌سالان بالای ۵۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای ریوی، قلبی، کبدی، خونی، دیابت، متابولیک و عصبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران پیوندی، زنان باردار یا افرادی که قصد بارداری در فصول سرد سال را دارند، سالمندان ساکن در خانه سالمندان و افراد بسیار چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۴۰ در اولویت هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه فروش و توزیع واکسن‌های آنفولانزا، مراتب را از طریق شماره ۱۹۰ و یا حضوری به معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.