لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی در آرامستان

شهردار شهرکرد گفت: انجام اقدامات فرهنگی در آرامستان قالب بر سایر اقدامات است و باید در دستور کار قرار گیرد.

محمدحسین واحدیان در جلسه شورای اقامه نماز اظهار کرد: با توجه به اینکه چندسالی است که آرامستان دو معصوم شهرکرد تعطیل و دفن اموات به آرامستان بهشت رحمت منتقل شده است بنابراین زیرساخت‌ها به صورت کامل در این آرامستان وجود نداشت، اما در حال حاضر زیرساخت‌ها در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات فرهنگی در آرامستان قالب بر سایر اقدامات است، افزود: فضاسازی در مناسبت‌های ملی و مذهبی، نوشتن احادیث بر دیوار آرامستان، تجهیز نمازخانه آرامستان و نصب سیستم صوت برای اقامه نماز میت ازجمله اقداماتی است که باید در آرامستان پیش‌بینی شود.


بیشتر بخوانید


شهردار شهرکرد اضافه کرد: با توجه به اینکه اکثر مواقع شهروندان در روز‌های پنجشنبه به آرامستان مراجعه می‌کنند بنابراین باید نواقص در طول هفته رفع تا در روز‌های پنجشنبه مردم برای زیارت اهل قبور دچار مشکل نشوند.

واحدیان با اشاره به حضور مستمر امام جماعت در آرامستان جهت اقامه نماز میت و انجام امور فرهنگی ادامه داد: از ظرفیت امامان جماعت در مناطق یک و دو استفاده و بکارگیری غسال و غساله نیز برای آرامستان در زمان بحرانی پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه وجود آب شرب در آرامستان حائز اهمیت و ضروری است، گفت: در زمان قطعی آب باید تدابیر لازم اندیشیده شود و آب در مخازن ذخیره شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.