رفاه کارمندان در دستور کار جهاد کشاورزی لرستان قرار گرفت

معاون مدیریت و منابع جهاد کشاورزی لرستان گفت: مهم نتیجه تلاش، مُمارست و زحمات شبانه روزی همکاران مجموعه معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان است.

معاون مدیریت و منابع جهاد کشاورزی لرستان گفت: بدون تردید مهمترین رسالت ستاد مسکن، پیگیری امورات فنی و اجرایی در راستای تفاهم‌نامه مسکن فی مابین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی است، تا به نوعی از این طریق، خدمات ارزنده همه پرسنل خدوم بخش کشاورزی و دستگاه تابعه را ارج نهیم و زحمات شان را تکریم کنیم.

وی افزود:تلاش برای رضایت و امیدواری پرسنل باعث می‌شود وظایف خود را با توان بالاتری انجام‌دهند، در مقابل، وجود دغدغه‌ها و مشکلات مالی از جمله نبود مسکن برای کارکنان، بازدهی آن‌ها را کاهش می‌دهد، چرا که کارمندان با وجود مشکلات خود، قطعاً قادر به حل مسائل دیگران نخواهند بود.

ظاهراً خودرو‌های جهاد کشاورزی لرستان به دستگاه GPS مجهز شده است، استفاده از این دستگاه چه مزایایی دارد؟

در راستای کنترل و مدیریت بهینه ماشین آلات مجموعه، کار نصب ردیاب روی خودرو‌های سازمان آغاز شده است، مدیران نیاز به اطلاع دقیق از موقعیت مکانی راننده خودرو‌ها و میزان مسافت طی شده توسط خودرو‌ها دارند؛ با استفاده از ردیاب ماشین می‌توان گزارش‌های دقیقی از مسیر‌های رفت‌وآمد خودروها، زمان شروع مأموریت، زمان رسیدن به مقصد و میزان توقف خودرو‌ها کسب کرد.

پردازش این اطلاعات به مدیران ما کمک می‌کند تا بهره‌وری خودرو‌ها و کارکنان را افزایش دهند، برای مثال مدیر با پردازش اطلاعات به مسیر‌های طولانی طی شده به‌وسیله خودرو‌ها پی می‌برد؛ در نتیجه با یک برنامه‌ریزی دقیق علاوه‌بر کوتاه شدن مسیر خودرو، بهره‌وری را افزایش می‌دهد.
استفاده از ردیاب در خودرو‌های سازمانی مزایای بیشتری نسبت به کنترل کاغذی خودرو‌ها و راننده‌ها دارد که نمونه‌هایی از مزایای استفاده فناوری جی پی اس در خودرو‌های سازمانی، اطلاع از موقعیت جغرافیایی ماشین‌ها، کاهش هزینه‌های جانبی خودرو‌های سازمان، برنامه ریزی دقیق و منسجم برای به سر انجام رسیدن مأموریت کارکنان و موارد دیگر است.
از طرفی سیستم ردیاب، میزان امنیت خودرو را چند برابر افزایش داده و مالک خودرو را از سرقت احتمالی مطلع می‌سازد.

یکی از کار‌های حوزه معاونت توسعه اجرای طرح گردشگری ویژه کارکنان جهادکشاورزی بود در خصوص این طرح توضیح می‌دهید؟

اولویت ما ایجاد امکانات رفاهی برای کارکنان سازمان است، درهمین راستا طرح اجرایی شدن گردشگری و رفاهی کارکنان سازمان جهاد کشاورزی لرستان در دستور کار قرار گرفته تا کارکنان بتوانند از امکانات تفریحی و رفاهی آن بهره‌مند شوند.
برنامه ریزی طرح گردشگری مرکز خدمات کمالوند برای همکاران آغاز شده است که این پروژه با طراحی و اجرا در سطح ۱۲ هزار متر مربع صورت می‌گیرد و در قالب این طرح، فضاسازی برای درختکاری، فضای سبز، آلاچیق، امکانات رفاهی و تعبیه محلی برای برگزاری مراسمات جشن و تفرجگاه همکاران در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه آرامش و رفاه رابطه مستقیم و موثری برعملکرد مطلوب کارکنان دارد، بنابراین در تلاش برای افزایش سطح رفاهی کارکنان جهاد کشاورزی هستیم؛ ضمن اینکه در حال حاضر نیز همکاران مجموعه معاونت توسعه سازمان، در حال ارائه خدماتی درزمینه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و آموزشی هستند و کارکنان می‌توانند ازاین ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

ارائه خدمات ورضایتمندی ازاولویت‌های کاری ماست و دراین راستا هیچ گونه کوتاهی نخواهیم کرد، چون معتقد هستیم؛ نیروی انسانی عامل موثر و موتور محرک هرسازمان است بنابراین جهت انگیزه وافزایش بهره وری درروند کار کارکنان تلاش خواهیم کرد.

تعدادی از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی به کربلا مشرف شدند، آیا سازمان هزینه این افراد را تقبل کرده است؟

به قید قرعه و با هزینه سازمان جهاد کشاورزی، تعداد ۱۰ نفر از همکارانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را داشتند و تاکنون مشرف به کربلای معلی نشده بودند به این سفر معنوی اعزام شدند.

این اقدام با هماهنگی ریاست محترم سازمان و حوزه نمایندگی، ولی فقیه انجام شد و برگزیدگان در تاریخ ۱۳ شهریور ماه به وسیله هواپیما به کربلا اعزام شدند؛ البته در ابتدا شرایط سفر برای پنج نفر فراهم شده بود که به دلیل استقبال کارکنان، این تعداد به دو برابر افزایش پیدا کرد.

در خصوص احکام افزایش حقوق پرسنل هم توضیح می‌دهید؟

برای اولین بار در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی لرستان، احکام افزایش حقوق پرسنل سازمان جهاد کشاورزی در فروردین ماه امسال صادر شد که به تبع آن واریزی‌های بعدی با ضریب افزایش سال ۱۴۰۲ انجام گرفت.

 

برچسب ها: کشاورزی ، کارمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.