انشعابات غیرمجاز را گزارش دهید و جایزه نقدی بگیرید

شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی برای پیشگیری از آلودگی و هدررفت آب، به افرادی که انشعابات غیر مجاز را گزارش دهند جایزه نقدی پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به شناسایی ۲۵۰ انشعاب غیرمجاز آب از آغاز امسال در خراسان جنوبی گفت: انشعابات غیرمجاز از معضلاتی است که علاوه بر تشدید تنش آبی، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند.

دوستی افزود: یکی از راهکار‌های اساسی مدیریت مصرف و پایدارسازی آب، شناسایی انشعابات و مصارف غیرمجاز است بنابراین مشترکان می‌توانند به صورت ۲۴ ساعت در همه نقاط استان از طریق سامانه ۱۲۲ انشعابات غیرمجاز را معرفی کنند و از جوایز نقدی این طرح نیز بهره‌مند شوند.

وی گفت: استفاده غیرمجاز از آب نه تنها موجب امکان آلودگی شبکه توزیع و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت سوراخ‌گیری غیراصولی می‌شود بلکه هدررفت آب را افزایش می‌دهد و به دستگاه‌های اندازه‌گیری آب خسارت وارد می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: انشعابات غیرمجاز همچنین موجب اخلال در خدمات‌رسانی به سایر زون‌های شبکه به واسطه افت فشار وارده به شبکه می‌شود و میزان آب بدون درآمد را افزایش می‌دهد.

دوستی گفت: از آغاز امسال همچنین ۵ هزار و ۹۶۰ فقره انشعاب آب و فاضلاب جدید در خراسان جنوبی به متقاضیان واگذار شده که از این تعداد هزار و ۸۰۴ فقره انشعاب آب در مناطق روستایی و ۲ هزار و ۳۰۵ فقره انشعاب آب در مناطق شهری است.

وی افزود: هزار و ۸۳۶ فقره انشعاب فاضلاب نیز در مناطق شهری و ۱۵ فقره در مناطق روستایی به متقاضیان واگذار شد.

شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی ۳۶۷ هزار و ۵۵۹ مشترک آب و۷۶ هزار و ۷۷۰ فقره مشترک فاضلاب دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۱:۰۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
باعرض سلام و وقت بخیر
گزارش دو سه مورد انشعاب غیر مجاز رو میخواستم ارائه بدم
با وجود این که اب اشامیدنی طی مراحل سختی به دست مردم میرسه خیلیا هستن با انشعاب غیر مجاز دارن بنایی و ساختمان سازی میکنن لطفا پیگیر بشین ممنون
خراسان رضوی شهرستان سبزوار .خ باهنر .باهنر ۱۴
آخرین اخبار