عملیات اجرایی مرمت پنج خانه تاریخی روستای کریک شهرستان دنا آغاز شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دنا گفت: عملیات اجرایی مرمت و بهسازی پنج خانه تاریخی روستای کریک در این شهرستان آغاز شد.

افشین بهمنی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دنا گفت: طرح مقاوم سازی و ایجاد نمای خشت و گلی در پنج خانه تاریخی روستای «کریک» با هشت میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح ضمن فراهم کردن رفاه ساکنان روستایی آن زمینه زیباسازی روستای مذکور را فراهم می‌کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا با اشاره به اینکه این دومین مرحله مرمت بافت‌های تاریخی روستای «کریک» در دولت سیزدهم است تاکید کرد: پارسال نیز هفت میلیارد ریال برای بهسازی این روستا هزینه شد.

وی ابراز کرد: این روستای منحصربه فرد که از جاذبه‌های گردشگری شاخص شهرستان دنا و استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود پارسال در فهرست روستا‌های تاریخی کشور ثبت شد.

بهمنی با یادآوری اینکه روستا‌های پلکانی، میراثی به جای مانده از ایران باستان است تاکید کرد: حفظ این بنا‌های ارزشمند که به علت عوامل طبیعی مانند باران، باد در معرض تهدید هستند با مرمت ن، ضمن حفظ میراث گذشتگان و هویت ملی به رونق صنعت گردشگری کمک می‌کند.

وی تصریح کرد:این روستا به علت طبیعت زیبا، رودخانه خروشان، بافت تاریخی و پلکانی واحد‌های مسکونی، قرار داشتن در مسیر کوه دنا و امکان کوهنوردی از مقاصد مهم روستاگردی جنوب غرب ایران محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.