دانش‌آموزان از خوردن خودسرانه دارو پرهیز کنند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: دانش‌آموزان در صورت بروز علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا از خوردن خودسرانه دارو خودداری کنند.

علی احمدی با اشاره به اینکه با توجه به فرا رسیدن فصل مدارس و سویه جدید سرما خوردگی و آنفلوآنزا، دانش‌آموزان در صورت بروز هرگونه علائم سرماخوردگی و یا آنفولانزا از حضور در مدرسه خودداری کنند، اظهار کرد: اشتباه در درمان اولیه آنفلوآنزا و سرماخوردگی استفاده از آنتی‌بیوتیک است که روند بهبودی را کند می‌کند، توصیه می‌شود از خوردن خودسرانه دارو جدا خودداری شود.

وی با اشاره به توصیه‌ها تمهیدات بهداشتی اندیشیده شده جهت بازگشایی مدارس استان، افزود: دانش‌آموزانی که دارای علائم سرماخوردگی و یا آنفولانزا هستند باید در منزل استراحت داشته باشند.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه افراد می‌توانند با مراجعه به داروخانه درصورت نیاز واکسن تهیه کنند، اضافه کرد: توصیه می‌شود افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیمار‌های پر خطر واکسن آنفولانزا دریافت کنند، اما دانش آموران جز گروه‌های اولویت‌دار نیستند، مگر دانش‌آموزانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای باشند.

احمدی ادامه داد: استفاده از وسایل شخصی مثل لیوان، شتشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، همراه داشتن ماسک و استفاده از آن در مکان‌های تجمعی وفضای بسته، رعایت فاصله دو متر از افراد از جمله اقداماتی است که افراد خصوصا دانش‌آموزان لازم است رعایت کرده تا دچار بیماری نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.