محمدعلی الحوثی بر ادامه گفتگوها با عربستان تاکید کرد

عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: گفتگو‌ها با عربستان به عنوان رئیس ائتلاف عربی همچنان ادامه دارد.

محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: گفتگو‌ها با عربستان به عنوان رئیس ائتلاف عربی همچنان ادامه دارد چرا که این کشور باید در مورد توقف جنگ یمن تصمیم بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدعلی الحوثی روز پنجشنبه با انتشار پستی در صفحه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) اعلام کرد: با توجه به اینکه عربستان رئیس ائتلاف عربی است و تصمیم برای توقف عملیات نظامی در یمن با این کشور است بنابراین گفتگو‌ها با ریاض همچنان ادامه دارد.

این مقام ارشد جنبش انصار الله افزود: همان طور که در چشم انداز راه حل فراگیر در یمن گفتیم، گفتگو با ائتلاف متجاوز می‌تواند به دستیابی به این چشم انداز منجر شود، زیرا هر تصمیمی برای تهاجم، محاصره و یا توقف عملیات نظامی بر عهده ریاض است.

این سخنان در واقع تاکید جدیدی از سوی انصارالله در مخالفت با توصیف عربستان به عنوان میانجی مذاکرات در یمن است، زیرا ریاض را یکی از طرف‌های اصلی جنگ و درگیری می‌داند.

الحوثی خاطرنشان کرد: گفتگو‌ها میان جمهوری صنعا (دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا) با عربستان به عنوان رهبر ائتلاف عربی با میانجی‌گری عمان با هدف دستیابی به راه حلی درباره موضوعات مختلف مورد بحث شامل پرداخت حقوق کارمندان یمنی، بازگشایی فرودگاه‌ها، بنادر، آزادی همه اسرا و بازداشت شدگان، خروج نیرو‌های خارجی از خاک یمن و بازسازی ویرانی‌ها تا دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع همچنان ادامه دارد.

وی افزود: امیدواریم گفتگو‌های جدی درباره موضوعات مورد بحث به نفع دو ملت و غلبه بر چالش‌ها صورت گیرد.

اظهارات محمدعلی الحوثی چند ساعت پس از بیانیه وزارت امور خارجه عربستان مبنی بر دعوت از هیئتی از انصارالله برای دیدار از ریاض مطرح شد.

وزارت خارجه عربستان از هیئت جنبش انصارالله دعوت کرد برای تکمیل گفتگو‌های قبلی میان هیئت رسمی سعودی با رهبران انصارالله در صنعا با میانجی‌گری عمان در آوریل گذشته، به ریاض سفر کند تا طرفین به توافق آتش بس فراگیر و راه حل سیاسی پایدار درباره بحران یمن بر اساس ابتکار پیشنهادی عربستان در مارس سال ۲۰۲۱ دست یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۸:۳۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
درود بر حوثی های یمن که با یک قواره لباس و یک شمشیر در برابر ارتش تا دندان مسلح سعودی مردانه ایستادگی کردن و اینک سعودی ها حاضر به مذاکره با آنان شدند و این یعنی به رسمیت شناختن آنان
آخرین اخبار