تشخیص تب دانگ در آزمایشگاه مرجع سلامت زاهدان

باتوجه به مشاهده مواردی از تب دانگ در جنوب سیستان و بلوچستان، امکان انجام آزمایش تشخیص مولکولی تب دانگ در آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فراهم شد.

علیرضا سلیمی خراشاد، مدیر آزمایشگاه مرجع سلامت و امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: علاوه بر تب دانگ، تست‌هایی از قبیل تب کریمه کنگو، چیکن گونیا، زیکا، پنوموسیستیس جیرویسی در این آزمایشگاه انجام می‌شود.

وی افزود:مراحل انجام تست مقاومت دارویی مایکوباکتریوم توبرکلوزیس نیز در زاهدان فراهم شده است و در روز‌های آتی تست‌های مذکور در آزمایشگاه منطقه‌ای مولکولی دانشگاه قابل انجام خواهد بود.

وی ادامه داد:تا قبل از این، نمونه‌ها به آزمایشگاه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری ارسال می‌شد که با راه اندازی انجام تست مقاومت دارویی مایکوباکتریوم توبرکلوزیس دیگر نیازی به ارسال نمونه به تهران نیست.

وی افزود:آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان یکی از قطب‌های منطقه‌ای با دارا بودن تجهیزات پیشرفته و کارشناسان باتجربه در حال حاضر علاوه بر پذیرش نمونه‌های بیماران سرپایی، خدمات متنوعی را از طریق ارسال نمونه به آزمایشگاه‌های مرجع کشوری انجام می‌دهد

علیرضا سلیمی خراشادتاکید کرد: در هر ماه ۸ هزار نفر به آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مراجعه و به صورت میانگین در ماه حدود ۶۵ هزار تست آزمایشگاهی تخصصی و فوق تخصصی در آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام می‌شود.

برچسب ها: پشه مالاریا ، تب دانگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار